|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag skulle byta glödstift på min 325td -93 och har inga som helst erfarenheter av varken diesel eller glödstift sen tidigare men skulle ge mig på det ändå. Jag lyfte plastkåpan som sitte vid toppen där satt nåt som vanligtvis heter tändstift. Jag lossade alltså fel för det var en spridare som satt där =) jag är lite novis, men dit gick det iallafall ett metallrör som levererar diesel skulle jag tro, och det röret lossade jag o inget annat, sen dess har en "spridar lampa" i instrumentpanelen börjat lysa konstant och bilen är väldigt slö och orkeslös sen dess. Någon som har en aning om vad jag kan göra åt det ? //Tompa | |
|
Länk Där kan du säkert få svar. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Hittar inget som hjälpte på den sidan. Men tack ändå. Om nån kollar in o känner till felet svara mer än gärna. //Tommy |
|
|
Snälla, nån måste väl ha en aning ! Jag kriverar snart, har kört med den här slöhögen i 4 dar nu. //Tommy |
|
|
den signalerar att du har luft i systemet.antingen har du kommit åt kabeln som går till en av spridarna som har ett sån(för att kontrollera bränsletrycket) eller så har du inte fått det tätt efteråt |
|
|
nr 6 på bilden Länk |
|
|
Det framgår inte om du lyckades byta glödstiften sedan, gjorde du det? Du satte väl också tillbaka spridaren där du lossade. Kolla också upp under huven igen så att inte spridaren lagt bränsle under kåpan, kan bli fett och jobbigt att komma tillrätta med. Anledningen till att spridaren sitter där är - om jag inte fattat fel - att dieselmotorn sätter insprutet mellan insug och utblås eftersom bränslet kommer in i cylindern separerat från luften. Bensinaren har tändstiftet på det stället för att ge optimal gnista, dieseln för att fördela så jämnt som möjligt. |
|
|
Tack för svaren, ska ner o checka kabeln som satt till endast en spridare. Ska även dubbelkolla spridar röret så de sitter också. Ja jag lyckades byta glödstiften och bilen startade mycket lättare efter det. Nu idag när jag har kört med bilen sa har lampan som signalerar luft i systemet börjat blinka och även slockna vissa gånger, så har ej hänt innan. Jag hällde i Diesel Injection Cleaner igår kanske kan vara det då ? Tack för svaren iaf. //Tommy |
|
|
draven: det är en förkammardiesel så visst ja!!!!! Länk |
|
| :) Tack o lov att man inte är helt bortkollrad. Ska gå med i din dieselklubb en dag när jag får tag på en 324, får trimma min golf tdi så länge :p | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.