|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har införskaffat mig en 540IA, gick kanon när ja köpte den men nu efter ett tag började den krångla och nu är den helt död. Åkte hem från jobbet efter ett par mil började den bluddra och svarade inte riktigt på gasen,åkte en bit till och den gick bara sämre och sämre. stannade och lät den gå på tomgång en stund provade igen och då gick den någolunda så ja tog mig hem och ställde den i garaget. Efter de gick den bra i ca 5min, åtke en kort tur kom hem med nöd å näppe stängde av den och startade igen då gick den bra igen,fick stå över natten ute och idag inte ett liv den. Nån som har nå förslag på vad de kan vara? Tack på förhand....Jonas | |
|
Går startmotorn runt? batteritorsk? Får den bränsle? filter? Säkring bränslerelä? Svekke |
|
| Ja ja batteri finns och bensin finns i tanken . vilken sida är in på röret till spridarna, och vart sitter relät? | |
|
Det låter som att bränslefiltret är igentäppt eller bränslepumpen som håller på att ge sig eller glappar. Har inte schema på säkringsnummer eller placering bränslerelä. Biltema kanske säljer Haynes manual för din E34:a? Finns på biltema för E39:a i alla fall. Svekke |
|
| Ok ska kolla...tackar för de. | |
| har samma problem med pappas 540, vill också veta var bränslepumpsrelät sitter på dom. | |
|
om jag inte har fel så finns det 2 st bränslefilter på e39 540. på e34 så har jag för mig att det finn bara en och den sitter framförden högra bakhjulet. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Hej Peter: Nja det finns iaf ett bränslefilter på 540 E39 på vänster sida under ett plastskydd (bakom förarstolen). Det byts väldigt enkelt. Osäker på om det finns något ytterligare vid tanken men tror inte det. Svekke |
|
| så ingen vet var bränslereläet sitter på en 540ia E34 ? vore juh kul o veta liksom... så man kan kolla det... | |
FredricF |
Reläet sitter i de högra boxen (bakifrån sett) vid torpedväggen. Tyvärr verkar BMW 540-bilarna vara byggda så att man först lagt ett bränslepumpsrelä på golvet och sedan byggt en bil runt det. Lite pilligt att komma åt. Man måste lossa det mesta i boxen. Det är dessutom sällan reläet. Mät i säkringsboxen (säkringen är uppmärkt i boxens lock (eller om det var i instruktionsboken, minns inte så noga)) och vid pumpen, det är enklare. Pumpen sitter i tanken och man kommer åt den genom golvet i bagagerummet. En lucka med 5-10 skruvar på högra sidan. Under sitter anslutningarna till tanken, både bensin och el. Lite mer skruvande så har du loss pumpen. Tips: Försök att testa så mycket som möjligt innan du tar bort pumpen, det lönar sig (om den inte är trasig). Lyckligtvis håller E34ans elsystem hög klass med bra kontakton så det går att ta isär och sätta ihop elsystemet och bilen fungerar efteråt. /Fredric |
| vilket av dom 3 reläna mellan styr boxarna är det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.