|
|
|
|---|---|
|
Länk Måste seriöst säga att hoppet mellan E39 och E60 var stort, men i detta fallet så förutspår dem att man kommer ta ett nedkliv, bilen ser ju äldre ut än E60, och detta är en bil som skall presenteras 2009! Inte klokt. Sena E46 och E90 är det heller ingen stor skillnad mellan, bara något slankare karosslinjer. Förr i tiden så var det alltid större skillnad mellan modellgenerationer, t ex E32/E34 och E38/E39, E30 och E36. Undra hur det blir i framtiden. mvh josef - Snart i högersitsen på Airbus A320! | |
| det där är ju bara en databild så vettefan om man kan lita på den.. förr i tiden var det ju också så att modellerna fanns längre.. e30 fanns väl i nästan 10 år och om vi kollar på dagens modeller så håller dem bara i ca 6år | |
|
Ser ut som en lite större version av E90. Men det är inte fel den ser mycket snyggare ut än E60 |
|
| tycker jag ser lite e34 i bilen :D | |
| bilden är en photoshopad e92 med 4dörrar. trodde sånna här trådar var lite för låga för autopower. | |
|
Tja, den är mer lik en Bmw än vad E60 är när den lanserades. Även nu fast E60/E61 har rullat ett tag så kommer jag inte överrens med designen, det ser helt enkelt inte ut som en Bmw mer som en kopia av att likna en Bmw som tillverkats av ngn asiatisk biltillverkare. Nåväl, detta är mina högst personliga åsikter :) En jämförelse av en lyckad ny modell är nya Audi A6/S6, riktigt fina och man ser fortfarande att det är en Audi. Hoppas Nya 5-serien blir mer stilren a´la Bmw, annars får det väl bli nytt bilmärke när E39:an gjort sitt..... Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
E60 & E34 är enligt min mening ett av det ståtligaste och elegantaste som lämnat BMWs fabriker i 5-serie kostym. Både E34 och E60 har en design som andas så väl elegans som attityd. De har en viss karraktär som helt gått förlorat hos E39. Personligen tycker jag att E39 har en design som är tam, blek och något mesig (M-pkt undantaget). Vilket är väldigt synd då E39 är så otroligt härliga att köra. För att skona mig från hatbrev och dylikt, så tänkte jag bara säga att jag som uttalar mig så om E39 faktiskt åker omkring i en varje dag på jobbet. En BMW ska inte smälta in, utan jag tycker att de ska ha en design som sticker ut. I |
|
|
I mina ögon är E61/61 en genuin BMW i minsta detalj. Designen har en tydlig märkesidentitet och ser ut som en "äkta" BMW ur varje vinkel. Fronten är maffig med sitt "underbett" och ger samtidigt ett slimmat och lite "fartigt" intryck och hela karossen har den omisskännliga BMW-profilen. Dvs det lite bakåtlutade stuket som gör att bilen liksom "sitter" på vägen. Det syns att bilen är bakhjulsdriven. BMW:s nuvarande formspråk kan inte vara något annat än en ren succé. Om majoriteten skulle ogilla BMW:s nuvarande design så skulle inte märket sälja 1,4 miljoner bilar om året! Att många köper en BMW "bara för att det är en BMW" trots att man egentligen tycker att bilen ser ut som en b***korv, vilket många "anti-Bangle" brukar hävda på såna härforum, tror jag inte ett smack på...! Ingen köper en 318i eller 523i trots att man tycker att den är ful, om man lika gärna kan köpa en C180 eller S80 istället... Möjligtvis att ett ynka fåtal kräsna kunder kan köpa en 760Li eller M6 Cab för 1,2 mille av "prestigekäl" trots att man tycker bilen är så ful att man skäms för den??? Eller vad vet jag? :) |
|
|
E34 :) öhhhh Den ser ut som nya A6:an. Jag tror att bmw gubbarna i tyskland är vilse just nu. |
|
|
Lite för tidigt att säga hur 5-serien kommer att se ut 2009. Bilden har väl nåt korn av sanning men ser mer ut som en 4-dörrars e92. Jag kan tänka mig att BMW är försiktiga och håller sig från radikala förändringar dock. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.