|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är lite inne på att byta min 325:a till en 335:a. Min fråga riktar sig till er som är ägare till en 335:a. Vad ligger den ungefärliga förbrukningen på vid blandad körning? Stämmer det med det som bmw anger? Det gör det ju inte på min 325:a. | |
|
Förbrukningssiffror ska alltid tas med en nypa salt. När biltilverkarna bestämmer förbrukningssiffrorna gör de detta på ett sätt som en vanlig person inte kör på. Förbrukningen hänger mest på hur mycket du kör på landsväg, det är där motorn drar minst bensin. Jag kan inte svara direkt på din fråga, men hoppas att det kan var till lite hjälp iaf. |
|
|
Håller med ovanstående talare. Ska du köpa en 335 så skulle jag inte räkna med en låg bränsleförbrukning, ta bmws siffror och lägg på en 1-2 kanske 3 dl milen. Men KÖP! :) mvh. |
|
|
bryr man sig om förbrukningen om man köper en 335? :P kanske bättre att gå ner till 320 då istället =) // M.V.H. Daniel |
|
| Överväger man en ny 335i så är bensinförbrukningen bara en bråkdel av kostnaden ... värdefallet första åren är brutalt, några deciliter hit eller dit på förbrukningen är peanuts i sammanhanget. Ska man behålla bilen i 10 år är det en annan sak. | |
Buspelle |
Verkar ligga någon deciliter över BMWs siffror på landsväg, men bilen är knappt inkörd än. Har dock inte lyckats komma upp i 1,4 i stadstrafik som BMW anger, ligger snarare runt 1,2-1,3 i stockholmstrafik. |
| Kolla senaste AutoMotor&Sport. De testar 335i mot 335d och uppger bla. testförbrukningen. | |
|
Jag har aldrig legat över litern mellan 2 tankar. Ligger oftas runt 0,95. Långkörningar drar den mindre. Jag körde till Vemdalen på 0,76 med fullastad bil men då gjorde jag inte så många omkörningar utan följde bara med i rytmen. Min bil är automat och de ska dra lite mindre vad jag förstår. /Fredrik Swärd |
|
|
0,78 har jag landsvägskörning. 0,91 har jag i motorvägsfart med 25% stadskörning. Datorn säger ungefär detsamma som mina egna uträkningar. Sedan är jag inte så gasglad kille med 18" 225 vinterdäck. 335 går att köra billigt om man inte använder gasen mer än vanligt. min bil har nu gått 1.500 mil manuell låda. Mvh Kristian |
|
|
Jag kör också manuellt och Jag ligger i Kristians trakter - har dock dragit en tank på 32 mil också.. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Alf_VON_Sil Har din förbrukning minskat ju fler mil du fått på bilen? Jag har klämt 1100 mil och jag kan inte påstå att jag tycker att den är mer inkörd nu. /Fredrik Swärd |
|
| Jag tackar så mycket för alla svar. Personligen så tycker jag att bränsleförbrukningen spelar roll även om det är en dyr bil. Jag har inga problem att lägga en större summa på inköp av en ny bil, men den ska inte dricka allt för mycket soppa. Jag vill ha rimliga driftskostnader med andra ord. | |
|
Sward: Nej jag tycker inte förbrukningen har ändrats något. Men det är svårt att säga för nu kör jag med vinterdäcken och har samma förbrukning som jag hade med sommardäcken, då bilen inte var inkörd. Till våren vet jag mera. Mvh Kristian |
|
|
Tycker även jag att förbrukningen spelar roll, men mer ur komfortsynpunkt (att slippa stanna och tanka) än att det kostar pengar. 3-serien har ju en ganska liten tank också... |
|
| Har kört 160mil Kör med en engagerad körstil 1.4 landar jag på | |
| Sward: bilen är väl redan inkörd på fabriken, endast 100mil som man själv behöver köra in. allafall de som gäller för min Z4a som är på väg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.