AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
773

El problem! Eller vad det är!

fr
14
freijd
535i -91
Igår när jag var på väg hem så la abs:en av lite då och då..
Sen lite senare när jag nästan va hemma så la stereon av när jag satt på helljuset, men när jag stängde av så hoppa stereon igång igen....

När jag kom hem och stängde av bilen så gick det inte att starta bilen...:S Det va precis som batteriet va dött... men sen typ 15 min senare så va det lite mer liv i det då gick motorn runt lite grann...

Men idag på morgon en då hoppade bilen igång som vanligt... ja ha tänkte jag och åkte in till stan ställde bilen va borta ca 2h hoppar in i bilen igen funkar som vanligt.. Kommer hem och stänger av bilen DÅ GÅR DET INTE ATT STARTA IGEN INTE ETT LIV!

Så nu vä'nder jag mig till alla kunniga på forumet...

SNÄLLA HJÄLP!

mvh Jimmy Freijd
Börja med att ladda batteriet.
Om bilen krånglar efter det, eller batteriet blir urladdat igen så har du något fel på bilen.
Isåfall är det troligtvis laddrelä/regulator eller generatorn som krånglar.

mvh
/Jörgen

Volle Geschwindigkeit speichert Zeit
fr
14
freijd
535i -91
OK men det verkar inte vara batteriet för nu ca 30 min efter så funkar det klockrent...

laddreläet kan det jhu faktiskt var... men vart sitter det...??

MVH jimmy

Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Prova att dra åt vid batteripolerna.

Svekke
Om alla kablar och ansutningar är rena och åtdragna så återstår nog tyvärr batteribyte. Det händer att det blir intermittenta fel och avbrott inne i batteriet.

FP
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Det kan ändå vara generatorn som är på väg att gå åt skogen. Jag hade lite liknande symtom på min när jag var i Sälen över nyår. På väg från Trysil försvann halvljus automatiken. Jag lyckades få in bilen till Högfjället på batteriet. Efter att tagit en taxi ned till stugan för att hämta polarens bil provade vi att starta igen och då startade den men laddade inte. Dan efter med nyladdat batteri laddade den som normalt. Först i förra veckan plockade generatorn ut sin pension och jag fick byta men jag hann åka en 150 mil från 1:a problemet.

Laddnings reläet sitter väl i generatorn tillsammans med kolen om jag inte är ute och cyklar.

/Ian
Laddregulatorn sitter helt riktigt sammanbyggd med kolens hållare osv.
Med dålig laddning minskar batteriets kapacitet successivt men det kan aldrig öka igen av sig själv och funka en stund osv, som i exempeln ovan. Om detta stämmer så måste batteriet eller nånting i anslutningar eller kablar vara problemet.

FP
fr
14
freijd
535i -91
Nu har jag bytt regulatorn och kolet... O<ch nu verkar det faktiskt fungera:D:D:D

Tack för alla snabba svar!!!

MVH Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.