|
|
|
|---|---|
tandeberg |
Ska eventuellt köpa en 323 cab från Tyskland. I fahrzeugbriefet står det zulassung(?) 15-03-01, och även säljaren säger att bilen är tillverkad då. Men när jag söker på dess VIN-nr på realoem står det att bilen är en 11/99. Vad ska man tro? |
| Zulassung borde vara första reg-datum i tyskland, kan ju vara som så att bilen är tillverkad november 1999 (detta är 100%) men inte hittat sin ägare förrän 2001...I vart fall så är bilen förmodligen av årsmodell 2000 | |
|
Det handlar uppenbarligen om en 323Ci Cabrio E46 sista tillverkade sådana byggdes i sep-00 sedan ersatt av 325Ci så bilen är omöjligtvis tillverkad 2001, sista E36 323i Cabrio byggdes i sep-99 så den går bort, frågade nästan om den saken innan jag kontrollerade. Det är en tidig E46 Cabrio (om den är manuell så har den chassinummer JP15039-15112 alla från 11/99) ska jag gissa har den varit skyltfönsterbil hos en handlare och av den anledningen inte blivit såld till sommaren-2000 som dess systerbilar. Alltså det är en modellår 2000 enda modellåret 323Ci Cabrio E46 fanns. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.