|
|
|
|---|---|
|
Nu har man fått prova 530 skåpet ett tag på vinter väg.. Jag är mycket imponerad, men nya däck gör ju sitt till också.. Men jag tycker att det verkar som om antisladden bara funkar om man har gas på, stämmer det.? Det är väl inge bra eller?.. Fast den slår ju min gamla e36 328c med hästlängder.. //Falken "What`s the time mr wolf" | |
|
Hur skall den fungera då? Den jobbar ju med att strypa och bromsa. Åtminstone ASC+T. Om du har DSC, antar jag att den kan fungera annorlunda. Göran Jag går hellre, än kör en framhjulsdriven bil. |
|
|
Det är DSC, jag tycker om man inte har gas på, tex.. ner för en backe med en vänster sväng,så bromsar och rätar den inte upp bilen,, men jag kanske har miss uppfattat hur den fungerar. Men har man gas så går det som på rälls. //Falken "What`s the time mr wolf" |
|
|
ALLTID FULL GAS DÅ KANSKE!!! //Falken "What`s the time mr wolf" |
|
|
Jag tycker samma som du falken. Jag har inte kollat upp det men jag har lagt märke till att om man inte har gas på så funkar inte systemet. /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
Paap Reeder |
... finns väl inget system som kan fungera under en motorbromssejour i en nedförsbacke med kurva?? ... möjligen med en saab 93 V4:a med eller utan frihjulet inkopplat. MVH /// Paap R |
|
Gasa genom kurvan, så kanske det fungerar. ;) Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.