AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
718

Remotekabeln bmw m3?

os
10
oscen
M3 E46 -01
koppla in en baslåda igår. gick smidigt med tanke på man kunde ta alla kablar i bakluckan.Men...Vart kan jag koppla på remotkabeln i bakluckan för att slippa dra en ända framifrån stereon?
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
från nån lampa, kamske inte backljus eller bromsljuset men annars är ju alltid baklysena tända när du använder stereon......varför drog du inte samtidigt som du lågnivån?
os
10
oscen
M3 E46 -01
jag tog högnivå från bakhögtalarna. vet ej om jag vågar knipsa nån kabel till ljusen.vart sitter tex antennförstärkaren?
Co
24
Corty75
740 iA E38 -96
nej nej nej.. det var som F..!!
Drar alltid från steriot!!!.. annars risker man strul me lampor o annat!
Trävligt me OBC-strul bara för att man har knullat en lampa i bakljuset, eftersom man inte orkat drar en ledning fram til stereon!
På detta visat säkre man ochsa steget för exact volt/amp ( REM+ )
Med en dålig (REM+) riskar man dåilg ljud. dvs. turboljud i högtalere eller dålig effektuttgång på steget.
jaja.. man kan drar från motoranten, men det är dock inte alla som har en sån.. eller hittar (REM) på antennen.
Ciaaaao

HELL WAS FULL, SO I CAME BACK!
Nu blev det rörigt här. Remotesignalen in på steget är väldigt okritiskt. Den styr en transistor som i sin tur startar upp nätdelen osv i steget. Transistorn klarar sig med allt från runt 8-9V och uppåt, nätdelen startar upp lika bra i vilket fall och påverkar inte ljudet eller förstärkaren alls. Strömmen in på remoteanslutningen rör sig om kanske nån mA, inget som påverkar det ställe där man plockar ut den, lampa eller antenförstärkarens matning spelar ingen roll.
Det är dock opraktiskt att tjuva från en baklampa, risken är att man kanske står med p-ljuset tänt vid vägkanten en stund, då suger även steget ut lite ström från batteriet i onödan.
Tror inte E46 skiljer sig från t.ex E39 så mycket vad gäller elutrustningen bak i skuffen. Sök i kabelstammarna efter en vit/lila kabel, det bör finnas flera. På en sån kan du tjuva ut remotesignal, den kopplas på i första nyckelläget, samtidigt som stereon startar osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.