|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som vet ungefärligt pris vad ett kopplingsbyte på en E36 328 -96 kostar på en BMW verkstad? [MaNgE] | |
| Jag byte koppling på min förra sommaren. Komplett koppling (bmworginal) kostade ca 1200:-. | |
Peter |
tja! jag fick min koppling bytt på bmw's verkstad här i eskilstuna, 1200kr för koppligen och ca 2200kr för jobbet... dvs räkna med cirka 3500kr, sen finns det ju andra verkstäder som gör det billigare. mvh PETER |
|
Brukar kopplingen rasa på e36 eller? Verkar vara några som bytt ändå... Kommer man ifrån det klassiska e36-felet men huggande/skakande koppling vid byte kanske? //Koffe nyfiken |
|
|
Är det ett klassiskt fel? Min pedal vibrerar vid acc och på höga varv i allmänhet. Frågade om detta tidigare i forumet men fick inga vettiga svar. // Joakim |
|
|
Nja, det klassiska felet jag syftar på är när man "slirar" (på kopplingen asså =) iväg på ettan lr backen på låga varv... När bilen är varm brukar detta resultera i ett mer eller mindre kraftigt "skakande". I mitt fall låter det som hela bilen ska skaka sönder... Men det är ju ganska lätt att undvika genom att helt enkelt ge lite mer gas och inte "fegstarta" =) Fast jag har även provat att nästan rödvarva bilen, och sen släppa upp kopplingen ganska hastigt, och även detta resulterar i oljud. Som ett skrikande läte bakifrån... Sen luktar det bränt gummi. Hmmm... lagom är väl bäst antar jag =) //Koffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.