|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 316i 94:a som har problem med värmen! Det är så att tempraturmätaren sällan går upp till den normala läget (90grader). Oftast ligger den på 10-20 grader! Jag tror att "tempgivaren" är trasig, men är det någon som vet var den exakt sitter, har någonn lyckats byta det själv? Vad kostar en sådan och vart kan man få tag i det? Tacksam för all hjälp! | |
| Nadde: Du ka inte räkna så med graderna...Precis efter det blå är gissningsvis runt 70 grader....o strax innan det röda kanske runt 110grader.... | |
|
Dawwe: tack för att du svarade men med grader menade jag "matematiska grader" . Mätaren ligger alltid på det blåa sträcket! |
|
|
Då gissar jag på termostaten... Om du låter bilen stå lääääänge på tomgång, lämnar mätaren det blåa fältet då? |
|
|
Jo det är bara då den går upp till normalläge!! men när jag kör, sjunker den igen!! Beror det på termostaten?? |
|
| Japp högst troligt! De e bara o byta! | |
| va kostar en sån tror du? kan man byta den själv eller är det avancerad? | |
| Till en 316 är den billig, kanske mellan 100-500. Man kan byta den själv brukar vara lätt, det enda som kan vålla lite strul är luftningen av kylsystemet efteråt | |
| Som jämförelse kan jag nämna att termostaten till min bil kostar 900kr hos BMW, samma termostat utan BMW-stämpel kostar 430kr hos mekonomen | |
| Tack Dawwe för hjälpen, jag ska försöka fixa det själv, det verkar inte vara så svårt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.