|
|
|
|---|---|
|
TJa! Jag håller på att turbokonvertera min 320-89 och har lite frågor kring placeringen av turbon... de flesta sätter ju turbon uppe vid toppen. Jag har bestämt mej för att inte göra de och vill ha den nere vid blocket istället. Jag vet att det är trångt där nere men det borde ju inte va nån omöjlighet... eller? Finns det nån anledning till att alla bygger där uppe förutom platsbristen eller har de bara blivit en "följa john" effekt över det?? Turbon jag ska använda är en väldigt liten pjäs, så liten att ni nog skrattar åt den, men de skiter ja i, Mitsu TF035. Så jag ska nog få plats... Jag har också funderat på om motorfästet på avgassidan kommer sitta i vägen för rören till inloppet så det kanske blir att bygga nytt fäste, nån gjort det och som behövt göra det? Nån som har ett fäste man kan få låna... Till grenröret ska ja bygga en adapter ner till turbon och motorn sitter i ett stativ så det är ju lätt att mäta. Nån som har några erfarenheter kring detta?? Här är en bild på turbon och en länk till mitt projekt: Länk //Andreas Das leben ist kein probelauf! | |
|
jag har byggt en på en e30 där turbon hängde där nere istället (tb04) och det gjorde jag pga att det blev lättare med oljetillförseln och avgassystemet fördelen var att inte grenröret värmde turbon vilket sker om turbon är ovanför jag var givétvis tvungen att göra ett eget extraktorsystem men nu är den bensintiden förbi för evigt då dieseln går snabbare,hehe |
|
|
Så länge oljan rinner undan (ur turbon) ordentligt och det finns plats så är det inga problem. |
|
|
Helt rätt. Måste väl vara bättre att ha turbon + grenrör så lågt och så långt bak som möjligt, om man har nån som helst ambition att svänga med sin BMW.... /Anders C |
|
|
Klockrena svar! Jag ska placera den till höger och i höjd med motorfästet är det tänkt. Grenröret kommer till en början bestå av orginalgrenrör och en adapter, men senare ska ett ordentligt grenrör fixas, men innan dess en b25 motor. Tack för alla svar, keep em commin! //Andreas Das leben ist kein probelauf! |
|
|
Att bygga med toppmonterad turbo, så att man inte ens kan byta tändstift utan att muttra loss både grenrör och aggregat, har jag aldrig förstått. Bygg nedåt! ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.