AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.453

Köpråd E39 523 -97 30.000 mil

Jag var och tittade på följande bil idag:
Länk

Det är alltså en 523 -97 som gått snart 30.000 mil
Bilen stod ute full med snö, så jag kunde inte kolla den helt igenom.
Dessutom gick inte motorhuven att öppna.
Men säljaren skulle ta in den i hallen och fixa motorhuven så jag kan kolla på den igen.

Bilen verkade hyfsat fräsch och välservad, den skulle dock in på inspection II ganska snart tror jag. Dessutom verkade airbag lampan lysa. Och klocksymbolen var tänd men slocknade efter en stund. Skall det vara så?
Bromsskivorna var ok, kylaren var bytt.
Rost hittade jag på bakluckan.

Förutom de vanliga felen, vad bör man tänka på med en bil som gått så långt? Hur långt håller motor, växellåda, hjullager etc.

Vad tror ni, är detta värt att lägga pengarna på?

mvh
/Jörgen

Volle Geschwindigkeit speichert Zeit
Med det priset borde inspektion 2 redan vara utförd.
Co
133
Corona
540im -99
Tjena!
Jag håller med delorian, för 45k ska servicen vara gjord, den går ju ändå på en del lappar oxå.
Tänk på att den kan bli lite svår att sälja sen pga. miltalen även om bilen är i fint skick skulle inte jag köpa en bil med så många mil.
Men om du får ner priset eller får servicen gjord innan affär och du har tänkt ha kvar bilen länge är det nog ett bra köp.
Kolla med föregående ägare vad som är bytt och vilka fel som finns.
Läs också: Länk
och: Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Klocksymbolen = bromsvätskan skall bytas. Det är normalt att lampan slocknar en stund efter start.
Airbaglampan: Vanligast är fel på något av bältessträckarnas kablage under stolarna men även sensormattan i passagerarstolen. Detta bör du helt klart låta säljaren fixa innan köp.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dyr bil under 40 är någotlunda vettigt. 35 OK.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Man kan få en mycket vettig bil på dom milen, men priset skall givetvis vara därefter då. Min 520-97 har gått 34000 mil nu, och funkar alldeles utmärkt ändå. det enda problemet är rost som börjar dyka upp lite varstans.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.