AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.658

Vad hade ni köpt?

Sida 2 av 2
hampe m3
Schnitzer, stämer MK1 o MK2
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Aston martin ds9 är inte helt fel bil heller.
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Aston martin db9, skall det stå
no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
Jag hade åkt till närmsta bilhandlare med rätt utbud & bett att få provköra de olika alternativen sen hade jag åkt hem, satt mig i en fåtölj. Njutit av faktumet att jag kan få välja mellan dessa underbara bilar, satt på lite trevlig musik & slutit ögonen. Bilen som visar sig då är nog den rätta.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
hampe m3:

Sedan finns det en GT3 RS. Finns de i båda versionerna? 360 hk och 381 hk?

Körde mot en sån med min M5 3,8 och det var svårt, men han drog inte ifrån så mycket som man kunde tro. Det var på 3:an och uppåt! Gick bättre mot en 360 hk GT3, men den drog ifrån den också.

GT3 RS är väl lite lättare än den vanliga GT3:an?

//Schnitzer

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
SL55 så klart - snyggast, starkast, snabbast, mest komfortabel och dessutom en cabbe!
Vidare kan man uppgradera den för ännu mera knuff hos Carlsson, Brabus, Kleemann mfl till ett hyfsat pris...Porscharna kostar en förmögenhet att trimma, Audisarna brukar inte hålla för det däremot, om man ser på tidigare RS-modeller.
Och det sista argumentet: 996 ser trött ut designmässigt :)
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Oavsett vilken du väljer tror jag du får roligt! :D

/// Viktor
hampe m3
GT3 MK1 360hk
GT3 MK2 381hk
GT3 RS 381hk, kom under under perioden då MK2 lanserades så den finns enbart sista alt senare årsmodelerna.

Rensad, sen är det väll andra hjul vinklar, alt lite mer stälbara, liksom vingen, ioförsig gjordes det även ett par uppdateringar på "vanliga" GT3 under Mk2 produktionen vilket rodde bot på vissa nervösa tendenser vid högre hastigheter.

(inte 100% då det va ett bra tag sedan jag talade med honom o kan därmed minnas helt fel)

Kan ha fel, då dessa uppgiffter kommer från en Porsche frälst människa som enbart hållt, samt ägt Porsche vagnar dom senaste 20-25 åren.

mvh h
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
du har ju haft M3 så den skulle inte kännas så aktuellt om jag skulle ha valt.. Porsche klingar fint ;) satsa på en Gt3 Med racingstolar, och båge som orginal tillbehör.. gick ju att välja till om man villa ha dessa grejer från fabrik..

Jag tycker definitivt att du ska köpa någon av Porscharna. Kanonbilar, men med olika karaktärer. GT3:an är superkul, men kompromisslös. Turbon ger dig en bättre allsidighet i vardagen. Ska du ha en bus- och banbil så köp GT3:an. Själv skulle jag lägga mina kulor på en Turbo. Går som ett skott på torrt som vått och är även en skön långfärds- och glidarbil.
Kanske avvakta lite och kolla in Audi R8 när den lanseras i vår? Den såg rätt läcker ut på visningen förra veckan.

manonegro
nojas: Smart tips faktiskt, jag lider själv av mycket Svår obestämdhet, kan man säga så!? :o) dvs Velig på ren Svenska. Ska prova detta råd vid tillfälle.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
typiskt i-landsproblem.. :)

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag hade köpt Mercedes "Stjärnan" Daimler Benz SL 55.
Utan att tveka särskilt länge. En självklar blivande klassiker
som kommer att bli godare med åren. Dessutom CAB.

Om jag inte behövt kombi då hade jag tagit Audin...

Leffo
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Varför inte spara några månader/ta ett extra banklån, och sikta på en GT2'a? Då får du GT3'ans väghållning och bakhjulsdrift, med en trimmad turbos motor. Mao., det bästa av 2 världar.
manonegro
evers: Jo, det är väl knappast ett problem som man lär få remiss till psykolog för för att reda ut :o).

Hmm... kan man skriva "för för" på "korrekt Svenska!? Ser konstigt ut. Oj då, jag halkade visst liiite off-topic. heh...

"-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.