|
|
|
|---|---|
|
Sitter just nu på ett delikat problem. Har lite svårt att bestämma mig för vilken bil jag ska köpa, funderingarna går mot en audi rs2 eller en m3 e36 limo i första hand en 3.2:a. Som jag ser det och upplever båda bilarna så är det så här: Ägandekostnader: Audin är billigare att försäkra, känns som att F-bolagen är livrädda för att försäkra M-bilar. I övrigt kan jag tänka att drift och underhållskostnaderna är ungefär samma för båda bilarna. Prestanda/Körupplevelse: Skulle påsta att bmw:n är bättre på allt förutom raktframprestanda och givetvis på snöföre om man nu skulle använda bilen den årstiden. Audin blir ju rätt trevlig med ett chip och avgassytem. Vinner man något på att mappa en m3? Värdeminskning: Audibilarna står still i pris nu och kommer kanske att behålla sitt värde och bli en samlarbil!? Har svårt att få grepp om m3:orna, kommer dem att sjunka mer i pris då de är tillverkade i väldigt många exemplar eller kan ett välvårdat exemplar behålla sitt värde? Hjälp mig att fatta rätt beslut genom motiveringar, oseriösa inlägg undanbedes! //Tobbe | |
|
Tror att bmw är roligare att köra. Jag skulle leta upp en JÄTTE fin 3,2 Limo. Tror att En fin 3,2 Limo kopmmer stå sig högst av alla M3 utan GT:n. Får du tag i en fin så kan du nog nästan få tillbaka pengarna om några år. Daniel Länk |
|
|
rs2 hade jag valt har haft sån ska du vara riktigt snabb rakt fram så har ju inte en m3 3,2 en chans mot en rs2a o den e inte bum när de svänger heller så köp rs2 ett bra val.. M5 THE REAL POWER |
|
|
TobbenA: Jag har ägt en RS2 och en M3 -93. Kan säga att båda bilarna är roliga på sitt sätt. M3an känns mycket nyare på nåt vis, men rs2ans prestanda vid rödlysen är inte att leka med. För en bil som har ca 13 år på nacken. Åk och prova ett fint exemplar av en RS2 så vet du direkt om du vill ha en sådan eller inte. Är man inte dalkarl så får man försöka komma upp sig på annat sätt! |
|
|
RS2an är en klassiker som kommer att stå sig bra i andrahandsvärde. Den är dessutom billig att föräkra och går föredömligt på vinterväglag. När RS2 kom var det världens snabbaste kombi 0-100km/h. M3an är roligare att köra, snabbare över 100km/h och modernare....en bättre bil helt enkelt. Ett svårt val om man funderar på dessa bilar. Flåklypa |
|
|
Det är rätt olika bilar, båda är roliga att köra på sitt sätt. Men Rs2an är inte snabbare, 0.1 sek snabbare till 100, till 200 km/h ligger den ca 2 sek efter. Den stora fördelen för Rs2an är att den är lättrimmad. Lycka till! //Agge |
|
|
Jag har kört rs2 och tyvärr bara åkt med i 3,2:an, är nog bäst att jag ser till och testar en m3 när väglaget tillåter. Intrycket jag fick av audin var att den känns som en stryktålig och hållbar konstruktion. Tyckte det var en trevlig upplevelse att kliva på med den, sticker iväg ruskigt bra oavsett underlag. Tanken med att köpa någon av ovanstående är att ha en snabb och trevlig bil under sommarmånaderna. Flåklypa har helt rätt i att det är ett svårt val, jag har funderat ett tag nu på vad jag vill ha. Jag har i dagsläget en Peugeot 406 hdi som bruksis och en bmw 325 som är turbokonverterad. Har tidigare ägt trimmad s60 t5 samt 9-3 aero osv. Men det känns nu som att det är dags att gå ett snäpp längre så vi får se vilken bil det slutar med. Tack för alla seriösa inlägg! //Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.