|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Om ni läser följande länkar så förstår ni säkert att det INTE är så vist att handla hos dom. Länk Länk Länk Länk Länk Länk söker ni vidare på google så finns där massor med inlägg om hur "seriös" killen är. Har själv handlat bil där som var ett inbyte. Snackade med föregående ägare innan jag köpte och bilen är där inget fel på men i affären som gjordes upp med Sveriges Billigaste Bilar så ingick nya odubbade vinterdäck på fälg för 3000:-. Efter mycket bråk så fick jag däcken och fälgarna .... förmodligen nystulna från någon stackare i Danmark ... nästintill obrukbara fälgar (så sa iallafall däckhandlaren) 3 mm kvar av mönstret :-( bara att betala för nya däck ... I mina ögon så är den här Benjamin ett riktigt hellylle arschle!!! Han vägrar att svara i telefon, den enda som svarar är mekanikern och den stackarn får ta all skit. Enda rätta hade varit å satt eld på både Benjamin och mögbilarna han tagit in till Sverige. | |
| Jag har fått för mig att de har mycket importerade bilar från danmark. Hur kan det komma sig. Är det inte vanvettesaffärer att importera begagnade bilar från Danmark? Bilar är väl svindyra där? | |
|
Tagge > det är nog så att det är bilar som varit stulna/krockade som tex ett försäkringsbolag löst ut, och sedan sålt vidare till den här Benjamin, och det billigt eftersom ingen annan vill ha dom :) -- Markus |
|
| tagge---> en dansk som köper bil i Danmark betalar bilskatten för den beräknade livslängden för bilen som en engångssumma. Om han kan exportera bilen från Danmark vid försäljning så får han tillbaka en del av dessa pengarna. Därav kan man faktiskt hitta billiga bilar även i Danmark. | |
|
Ännu mer: Länk -- Markus |
|
|
Jag vet inget om firman ifråga, men bara namnet gör att jag avstår ett besök.... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Fyller på: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Någon som är sugen på att handla där? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Jag vet inget om firman ifråga, men bara namnet gör att jag avstår ett besök.... Mats BMW CS #5847 Kan du vad du skall om bilar så finns där möjlighet att göra klipp |
|
|
Ja det framgår ju tydligt efter att ha läst Kalle Hansens länkar, att detta är en firma där man gör klipp!! (OBS ironi) Mats BMW CS #5847 |
|
| Förstår inte varför man skall utsätta sig för risken att bli blåst när man har så mycket med bakrundsinformation, bara för att ev.göra ett klipp? | |
|
Det är kanske inte alla som tänker på att kolla upp företaget om man hittar en bil till väldigt lågt pris.... -- Markus |
|
| Vad jag läst i diverse trådar här på forumet så är där ju folk som fått ta fatt i advokater för att lösa diverse problem med både mer eller mindre seriösa bilhandlare. Man handlar väl inte NÅGON bil utan att seriöst kolla upp den först? Därav mitt inlägg om att man kan hitta bra bilar till rätt pris även hos den mindre seriöse handlaren för han vet oftast inte vad han köpt in från början..... Alla är vi olika! Vissa har inget intresse utav att skruva själv och sitter kanske på en fetlön så för dom är det ju mindre intressant att leta bästa möjliga bil för så lite pengar som möjligt och som kostar så lite som möjligt att fixa till. Dom går ju naturligtvis in till Förenade bil och beställer en ny bil, eller? Jag skrev även i mitt första inlägg "Har själv handlat bil där som var ett inbyte. Snackade med föregående ägare innan jag köpte och bilen är där inget fel på" Bilen jag köpte var ingen Danmarksimport...... | |
|
(texten hämtad ur Sydsvenskan) "Dorit Nyberg tänker försäkra sig om att hennes bil verkligen blivit lagad. –Jag vet ännu inte om felen är åtgärdade eftersom jag ännu inte kollat bilen hos en verkstad, säger hon. Bilen hade flera lackskador och bucklor som inte fanns där när jag lämnade in den. Jag fick också städa ur ölburkar och tidningar som lämnats i bilen." Detta är bara för otroligt så det nästan blir komiskt!! : ) Hon hittade lackskador, ölburkar och gamla tidningar i bilen efter verkstadsbesöket. Har dom bott i bilen eller? Kanske används kundbilarna som pilsnerpråmar till och från krogen på helgerna? Mvh. Leffo |
|
|
Nu blir han av med några bilar iallafall. Fast inte på sättet han tänkt sig kanske :) Länk |
|
| Blir inte billigt det... 2500 per bil. Man kanske kan göra riktiga fynd på kommunens bilpark eftersom ingen står som ägare? | |
|
Länk ________ Bilblogg: Länk |
|
| Enligt deras hemsida så har dom över 950 bilar till salu i Lomma............ | |
|
Trodde firman hette "Sveriges risigaste bilar", eller har jag fått det hela om bakfoten..? MVH Christofer |
|
|
Ett företag som har 1000 bilar som i snitt kostar 25 000 kr, innehar ett lagervärde på ca 25 000 000 kr. Det är en betydande summa pengar! Varför köpa och sälja skrotbilar för 25 miljoner? Trodde att bara folk inte hade råd med bättre handlade med risiga bilar. Varför inte köpa lite finare bilar och ha färre antal bilar, men göra lite större vinst på varje bil? ________ Bilblogg: Länk |
|
| enligt han själv så gör han vinsten på att flytta bilen från Danmark till Sverige och plocka ut skattepengen sen är resten bonus..... | |
|
Men han köper ju en skattad bil i danmark eller hur? så han får tillbaka skatt han redan har betalt eller hur fungerar det? Om det verkligen vore så enkelt, varför följer inte fler i hans fotspår? ________ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.