AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.351

Hur får jag fart på spolarn?

Transocean
Är inte nöjd med vindrutespolningen! Jämfört med många andra (nyare) bilar har e34:n ett eländigt spolarsystem. Strålen når knappast rutan och värre blir det på vintern fast man kör med starkare koncentrat.

Går det att montera en starkare spolarpump från någon annan BMW-modell eller en annan bil? Finns det andra munstycken som sprider spolarvätskan jämt över hela vindrutan? Så som det är nu så får man dra i spaken en hel evighet innan rutan blir någorlunda ren.

Juha
Jag har haft 2 st e-34 , och båda hade kanonbra spolning !!
Troligtvis så är det själva spolarmotorn som sjunder på sin sista vers....
Du behöver inte köpa en "starkare" modell.
Köp en ny original så lär du garanterat märka skillnad !

Billy aka Fantômas
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
börja med att rengöra hela systemet ordentligt med exempelvis trycklufti slangarna, byt även evenuella backventiler.

mvh

M
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Kan även vara så at slangarna kommit i kläm någonstans. Kolla där de kommer upp från pumparna bredvid kylaren och även där de sedan fortsätter upp in under motohuven.

*BAWORAK*
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Smuts i munstyckena kan oxå påverka trycket. Peta med ett nol o se om det blir skilnad.

BMW - Beroende Med Wilja!
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Viktigt oxå var strålarna träffar på rutan, för bästa resultat. Finns angivet i t.ex. "So wird´s gemacht" av Delius Klasing, pflegen, warten, reparieren.
BMW 5er REIHE ab 9/87. En bok jag har haft stor glädje av, även om tyska inte är mitt favoritspråk.
mvh/Gunnar

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag är inte heller helt nöjd med spolningen på min 518 -95!

Har bytt båda munstyckena och spolarpumpen men det är absolut inte "godkänt" !

Kan det vara skit i slangarna då eller?

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.