AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.976

Vad är det för speciell inredning på denna Z4?

kolla denan inredning i denna z4... är det kanske american edition eller nåt liknande??? minns att det fanns sånt till z3:an... såg i alla fall väldigt snyggt ut och liknar z8:an lite
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag tycker det ser ut som "vanlig" helläderinredning, möjligen en individualgrej. Snyggt var det, men bilens exteriörfärg borde varit någon annan än titansilver :/ /Masten
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Grymt fin kombination mot den silverfärgade bilen. Just den där röda är otroligt snygg.
Det ser ut som om någon vart och kryssat lite i Individual-listan :)

Jag gillade läderarbetet, men är mer tveksam till en del av eftermarknadsprylarna. Skulle vart snäppet vassare med M-sportstolarna också.
jannise46
riktigt snyggt, gillar det där bakom stolarna att det inte blir så plastigt.

mvh
Sådär såg dom vidrigaste bilarna ut i Foliatech katalogen på 90-talet. Så mycket färg som möjligt på ungefär varannan inredningsdetalj.

Kolfiberpanelerna ser ut som billig imitation.

Plattare och tråkigare stolar får man leta efter.
Ba
75
Ballder
Z3 2,0 -00
Kanonsnygg inredning - den lyfter verkligen bilen . Man blir glad av att se en bil som bryter av lite mot alla svarta och tråkiga.
Håller med att det är lite Z8 stuk över den.
Bilar som Z3,Z4 mfl.öppna tvåsittsiga som man har enbart för nöjes skull tycker jag ska ha lite roliga färger. Silver är väl kanske inte den roligaste men med den här inredningen blir den ju toppensnygg.
Man drömmer ju om en Z8, men med en Z4 som denna får man vara mer än nöjd.
Mvh. Farbror Blå
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Jag håller verkligen med Ballder! En sån här bil skall "sticka ut", inte bara med form utan även med färg. Sen kan man alltid diskutera enskildheter i färgsättningen. Smaken är som bekant som baken, delad, men vi ska väl i alla fall var glada att vi har fler alternativ idag än när Henry Ford presenterade sin T-Ford, som gick att få i "vilken färg man ville, bara man ville ha svart"! Själv trivs jag väldigt bra med arctic silver och röd/svart inredning. Kunde jag sedan hitta ett par sportstolar i rött/svart vore det ännu bättre.

Två månader till "uppstart"?!

"Never drive faster than your Angel can fly!"
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
Tänk om jag hade hittat en Z3 på det här viset då jag sökte, då fanns bara bilar som"brunnit" helsvarta in och utvändigt någon annan använde ordet vidrigt om flerfärg men de helsvarta kan väl kallas så, en sådan här inredring skulle jag t,o.m. betalat extra för om det funnits något något alternativ då jag köpte min beg.Z3 det här är en läckerbit den ska som sagt sticka ut sedan beror det på vad ska bilen vara till? ska man burna och köra race duger vad som helst, ska jag åka och njuta av min vackra bil ska jag också bli tilltalad av inredningen
MVH Uffe/bildock
Härlig inredning i en sådan bil, i en E39 skulle jag ogilla det skarpt, inte för att jag själv ser det rimliga i resonemanget. En bekant hade en sådan färg i sin SLK cab och min allra första reaktion var avvaktande, men sedan tyckte jag den var riktigt läcker. Fast hans var svart och det vete fanken om det inte blir ännu snyggare med den kontrasten.

Mvh
Mikael
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tycker faktiskt synd om er tråkmånsar som absolut ska ha en svart Z3/Z4 med svart inredning, kul val.. Känns inte direkt som något man lägger en extra blick på. Inredningen ovan är ju skitläcker mot en så pass alldaglig kulör som titansilver är.

mikaelodoris: Färgkombinationen ovan fast i SLK är inte särskilt lyckad. den är alldeles FÖR röd och det röda sitter på fel ställen. I Z4an oovan har man övervägt ganska noga vilka detaljer som färgats.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
What about svart med beige inredning?

Skulle vilja sätta tänderna i en aluinstrumentbräda,
vill inte förstöra den jag har, men om man kunde polera upp den
borstade ytan, och sedan rosettpolera ( som 30-talsbilar) så
skulle det bli snyggt.

En verktygsmakare visade mig hur rosettpolering går till...
bara att sätta fast en möbeltass på en axel, och polera...
blir extremt snyggt tycker jag.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Nu har jag rosettpolerat min instrumentbräda...snyggt som tusan tycker jag...

Panelerna är av gjutet aluminium, så det är bara att slipa ned under den anodiserade ytan och polera upp alujumjumet...sedan så rosettpolerar man mha en möbeltass och autosol....Och så klarlackar man ovanpå,,,
har du bild?
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Hejsan,

Om nån kan hjälpa med att lägga upp bild så kan jag absolut maila en.

( Bilen står 5 meter bort så jag knallar över och tar en bild)

Izzy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.