AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.287

335i SMG

fr
3
frej05
325i Touring -06
Är sugen på en 335i, finns den med SMG?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
335i levereras med manuell låda, eller BMWs nyutvecklad automat (6vxl) - till den kan man välja paddlar vid ratten (+1100kr).

Enligt de som införskaffat sin med automat (jag har manuell), så ska det växla väldigt fint och snabbt. Jag tror dock inte den kan jämföras med SMG 2 el. 3.

*håll till höger, eller gasa* Länk
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Som mistafrizz säger är den nya automatlådan otroligt snabb. Visst det är ingen SMG låda.. den är bättre än en SMG låda :-)
Antar att det fanns en anledning till att Alpina slet ut SMG lådan ur M5 när de skapade B5.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
fr
3
frej05
325i Touring -06
Ok, tack för svaren! Såg en 335 på blocket med smg men det måste vara en felskrivning för steptronic och smg.

Hade paddlar på min 325:a -03 med steptronic (liten mod) men den var rätt seg att växla manuellt så det slutate med att man körde på automat hela tiden.
fr
3
frej05
325i Touring -06
Ok, tack för svaren! Såg en 335 på blocket med smg men det måste vara en felskrivning för steptronic med paddlar.

Hade paddlar på min 325:a -03 med steptronic (liten mod) men den var rätt seg att växla manuellt så det slutate med att man lät den växla själv.
Hillstreet; Alpina B5 har 545iA som grund, den enda M-bil Alpina "byggt om" är M3 E30 (om inte Z8 räknas som en på grund av motorn) dock kan ditt påpekande gälla om att Alpina inte valde SMGvarianten av 545i som också fanns.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.