|
|
|
|---|---|
|
hur kan man ta redan på om en m20b25 är en kat-motor eller inte? Mvh.JÖRGEN | |
|
Kolla om det sitter en lambdasond på främre avgasröret, 30-40 cm från grenröret. Om motorn inte sitter i en bil är det litet svårare, det är helt enkelt ingen skillnad på själva motorn med eller utan kat. Det som skiljer är styrbox, kabelhärva och tändstift bl a, men som sagt, själva motorn är samma! /// Gunnar E. |
|
|
kan man på något sätt se på motornr? Mvh.JÖRGEN |
|
|
På kattad motor sitter fördelaren/rotorn till tändningen på kamaxeln, utan katt så sitter den på sidan av motorblocket. under insuget... ///Tobbe |
|
|
toby, 325-motorn (M20B25) har Motronic, och följdaktligen fördelaren i framkant av toppen, även på okattade motorer. Fördelaren på sidan har bara M20B20 och M20B23 utan kat. /// Gunnar E. |
|
|
Angående motornummret så står det på raden åvanför på min motor 25 K6, det är en 88a Polaren har en motor stående, som har den äldre vattenpumpen med utag för exp-kärlet på högersida (min har det ju på vänster) och saknar ju det platta röret som sitter mellan kamkåpa och fläkten. Det betyder ju att motorn är 87 eller äldre, men den har som tidigare skrivits fördelarlocket på toppen, alltså Motronic. Den har nummret 25 E6. Vi vet inte om detta är en icke kat motor, men jag har funderat på om "K" kan betyda kat på min motor, och polarens då skulle kunna vara en icke kat. Men det är bara en gissning. |
|
|
gunnare, det var som faen! :O) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.