|
|
|
|---|---|
|
passar det o trycka på 15" plåtfälgar på en 328a -98 utan att det tar i bromsok eller liknande? mvh Danne | |
|
jag har för mig att det ska passa . dock inte säker om det passar fram . beror på hur stora skirvor man har .. |
|
| Det står på stolpen vid förardörren, vilka däckdimensioner som passar. Där kan du få svar på om du kan använda 15" plåtfälgar. Plåtfälgar är alltid tunnare i godset än motsvarande lättmetallfälg. Det beror på att plåt är starkare än aluminium. | |
| bara att prova o se om dem går på helt enkelt | |
|
ja givetvis är det 'bara o prova' om man nu hade haft dom här och inte det var något man skulle köpa. sitter sommardäck på nu och tar ju inte gärna ut cabben och kör till säljaren för o prova? men skit samma, var inte så mycke pengar så jag köpte dom ändå, får hoppas dom passar helt enkelt! rapport kommer i veckan när jag hunnit prova mvh Danne |
|
| 328 E36 kan nog ha 15" plåtfälgar. Däremot blir det svårare att få på sådana på 328 E46. | |
|
Ja det passar.. Hade 15 tummare som min förra 328a fick stå på under vintern... ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
låter perfekt det.. verkar vara fler än jag som har samma tankar om att inte stå på 18" över vintern ;) ///danne |
|
|
På min E36:a funkar det utmärkt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Det fungerar om fälgen har rätt inpressning. Fö kan du gott låta bilen stå på 18-tummarna, 328:an gör det för andra vintern i rad och förra bilen stod tre vintrar utan problem. Flyttar lite på bilen ca en gång i månaden och har något högre tryck än vanligt. | |
|
tanken är att kunna ta ut den o köra ett par varv runt kvarteret för att hålla allt igång.. bromsar osv ///Danne |
|
|
Ja, då kan det kanske vara bra att ha vinterdäck. Tänk dock på att köra den riktigt varm, annars gör det mer skada än nytta. Brukar göra 2 starter med ordentlig varmkörning under de 5-6 månaderna jag har bilen avställd. Har aldrig haft några som helst problem med bromsar, motor eller AC. |
|
|
ja givetvis ska den köras riktigt varm i motorn.. ///Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.