|
|
|
|---|---|
|
Felsökte bilen idag och var som jag trodde LMM som var sönder eller dålig, kostade tyärr 5200 att laga och undrar om man kan köpa dem billigare någonstans och koda om på bmw sen? mvh | |
| bilskroten,eller hör med bildelsbasen,om dom har något med ditt artikelnr 500-1000kr brukar det ligga på... | |
|
Kolla tyska ebay, där kan du hitta nya för under tusenlappen...med lite tur! Se bara till att du får den nya varianten, men det var nog det du avsåg eftersom du skriver att du ska koda om den sedan. Hittade denna Länk vid en snabb sökning, inte ny men nya modellen från skrotad bil. / Micke |
|
| låter ju toppen. men är ett problem, jag kan inte ett ord tyska, känner att det är lite för riskabelt då att beställa från ebay, Vore jätte snällt om du kunde hjälpa mig lite med ebay och hitta en bra lmm, och hur jag beställer den. Du kan givetvis få betalt för detta arbete, det skulle ju ändå spara mig mycket pengar osv, mvh | |
|
Oki, har fräschat upp min 2.a i gymnasietyska rätt bra sedan jag började köra BMW(och handla delar där), annars brukar jag använda mig av någon översättare på internet när det kniper! Jag ska se om jag kan söka ordentligt å se om jag hittar en helt ny...det behöver ju inte vara något fel på den jag länkade till men när man ändå handlar där så kan man kanske satsa på en ny som man borde kunna få till samma pris som denna. Har lite ont om datortid hemma nu med den en vecka gammal knatte (nummer tre i ordningen), ska kolla på måndag när jag är på jobbet:-) / Micke |
|
|
Här har du en bra sida Länk hört att andra har beställt därifrån och vart nöjda jag själv beställde en för någon dag sen allt som allt emd frakt blev 1350kr till e46 |
|
|
får grattulera då mixmaster_atv, var ju roligt att höra. Jo då har du ju lite förkunskaper i Tyska iaf, jag läste Franska och borde ju köpt renult då istället. Hur vet man vilken LMM mätare man ska ha, vilken nr den har alltså? Förstår ju lite av vad som står på den sidan jag ficka av dig Lat men då måste man ju veta betäckningen, Priserna ligger ju mycket bra men som sagt, jag har mycket svårt för tyskan, mvh |
|
|
du kan maila på engelska som jag gjorde det då och det där är inte tyska det är holländska :P nr ska stå på din lmm så ska de finnas ett nummer där vad är det för bil du har så ska jag kolla upp vad det är för nr |
|
|
Haha..ja där se du vad dålig jag är på språk, Jag har en 320d med 136hp motorn från 2000. Vore snällt om di hitta nr på den, om man köper där får man den nya modellen som tydligen ska vara bätte? mvh |
|
|
bamse du har någon av dom här två 13627787076, 13712247002 men om du kollar på din så skulle de vart lättare kolla om nån av dom två stämmer |
|
|
13712247002 är ENDED. Den som nu säljs är just: 13627787076 dvs: Bosch 0 928 400 527 Svekke |
|
|
blir så imponerad av vad alla kan på detta forum, undrar hur ni lärt er allt.!!ska kolla så fort jag kan på min så att det är det numret som står på min så det inte blir fel, mvh |
|
|
Inte behövs så mycket kunskap inte. Det är lätt att kolla t.ex. här: Länk Svekke |
|
|
jo i och för sig, vilka är det som driver den sidan? finns ju alla ritningar och artikel nr på delar osv? är ju en väldigt bra sida om man ska riva isär något osv, Tänkte på en till sak, BMW kan inte bli sura om man köper en LMM på egen hand och vägra koda om den? mvh |
|
|
Här finns lite intressant info om omprogrammering etc. Länk Svekke |
|
|
Japp, och symtomen som de skriver om där är ju precis som jag har, nästan så man längtar lite till man har bytt för att se om det blir stor skillnad. Och eftersom du "mixmaster" bara monterade och kodade så ska det ju inte vara några problem för mig heller. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.