|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp alla glada. Har en 525I -90 Och undrar om detta chip kan passa ? Vet att det står M5, men har hört om andra som stoppat i M5 chip i standard och det funkat... tjo Länk | |
|
Det står ju att det ska passa "525 528 530 M5 1988 - 2006"...? |
|
|
Ja det gör det ju, tankevurpa.. :) Vad tror ni om en sånt chip då ? blir det bara en placeboeffekt eller gör det skillnad ? |
|
| Min åsikt i ämnet är självklar: något annat än placebohästar får du inte för 200 kronor. | |
|
Jo det är väl så. Som en vis man sa en gång i tiden, "the only substitute for cubic inch, is more cubic inches" :) Får börja surfa på blocket efter en M5, får lägga till 3 nollor på 200 bara.. |
|
| Ja, det är nog bästa lösningen om du är ute efter lite muskler. :) Även om du verkligen SKULLE få 9 hästar för 200 kr så känns dom inte. | |
|
Å andra sidan har du bara förlorat 200 kronor i värsta fall....om inte programvaran gör så att din motor rasar förstås. :-) Flåklypa |
|
| Har i alla fall köpt ett nu, återkommer med rapport om dess effekt, placebo eller verklig vi får se.. | |
|
Jag hade chippat den om jag känt fört. En kompis gjorde det med deras 518 95:a och den fick märkbart mer vrid. ställen där man förut var tvungen att köra på 2:an kunde man eftteråt köra på 3:an växel tex. |
|
| Vad kör de med för oktan på bränslet i Usa? Köpte själv ett dinan chip, bara för att se om ja märker nån skillnad i soppaförbrukning. Har ej provat än. Men såklart kom ja ju på i efterhand att de kanske kör på annan soppa där :P | |
| jag köpte chip från usa på ebay till min 535:a och de funkade bra avgasvärdena var bra fast ja hade fullflödeskattar och bilen gick bra kan ju dock inte säga att den vart nån större effekt ökning men 5hk kanske inte mer och soppa drog den minst lika mycket | |
|
Okok, som man kunde tro med andra ord ;) hade ej räknat med att märka nån skillnad. Men kul att prova när de ändå bara handlar om nån hundring. Har även ett chip från tyskland ja ej provat. Båda till box med 179 på slutet, om nån i luleå skulle känna för att prova, då ja ej kommer att prova dem själv förrän maj tidigast //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.