AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.154

Samma M5 eller inte?

Tänkte bara få reda på vad som gäller här.

Är M5:an som Imola03 och den som nån Pentti säljer samma bil??
Pentti har t o m ett foto på sig själv i en annonsbild, ser ju inte precis ut som Imola03.. Eller lite photoshop kanske är inblandat?

Hur ligger det till egentligen, tror ju knappast att Imola ska kränga bilen efter att ha läst hans trevliga blogg!
Mycket märklig tråd. Eftersom det är samma regnummer bör det väl rimligen vara samma bil.
Köp senaste numret av AMS, där är Pentti och hans M5 med. En sak är säker, herrn har god smak.

Mvh
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Samma bil, f ö även med i repotage i senaste auto motor & sport

BMW CS #5139
Så bloggen beskriver alltså en händelse som skedde januari 2006 och inlagd januari 2007..

Vädermässigt så stämmer det med skitvädret som var i januari 2007 därför blev jag nog lite förrvirrad

Klart att tjommen lägger upp en blogg om sin inköpsresa i o m att han ska sälja bilen...

Och nej jag kollade inte vv.se innan jag skrev första inlägget .-)

Så då återstår bara att önska Imola/Pentti lycka till med försäljningen av en relativt fräck bil.
Sälja sin drömbil efter ett halvår! Kanske inte var så bra som priset var högt?
735
Utlagd lagom efter reportaget i AMS som tidigare sagt... Att Imola skulle vara väldigt väldigt ovanlig, vet jag inte om jag håller med om. Även om den är vansinigt snygg.
Hans pris är fortfarande i högsta laget, speciellt med tanke på att köpte bilen för ett år sedan för 370´.
Men man kan alltid försöka..
Gemini__
Tillför inget i denna tråd, men jag förstår verkligen inte att man kan tycka imolarot är snyggt. Passar verkligen inte på en E39:a.

Mvh.
Thomas
Imolaröd är ju en vanlig solid röd färg som är svårskött, det syns ju minsta lilla tvättrepa på den, det borde vara en standardfärg istället, den är ju precis som morsans röda Toyota helt enkelt i nyansen, förstår inte det speciella förutom namnet !!!!
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
tyckte bilen såg läcker ut men annonsen var ju lite märklig
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Imolarött är vansinnigt snyggt, och Imola II som i det här fallet är väl dessutom en metalliclack?...
Nej Imolarot II är ingen metallic men visst är den fantastiskt snygg =) Repkänsligheten som pimpen beskriver tycker jag är klart överdriven.

Har sett en M5 i Hellrot (individual) och det var mkt snyggar än Imolarot. Imoalrot är lit e väl mörk, Hellrot är exakt som Ferrari.
två.åtta = Man ju 6 års erfarenhet av bilrekond så jag vet hur röda solida lacker är, jag har polerat flera imolaröda bmw och det är en snygg färg, men den är mjuk och känslig har jag märkt, för all del snygg nypolerad iof !!!
Jag överdriver inte alls annars, har bara iaktagit detta själv samt pratat med ägarna till bilarna.
pimpen: Det är helt okej, jag är bara av en annan åsikt. Min Imolaröda BMW är inte alls lika repkänslig som t.ex. min Montrealblå var.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.