|
|
|
|---|---|
|
Har en E36 323i Coupé -96 med ett litet problem. Emellanåt när man skall starta den så vill den inte riktigt. Det verkar på något vis som den inte får gnista eller bensin, p.g.a att batteriet är det med säkerhet inte för att det orkar nog veva utan problem. Varje gång när detta händer är det bara att vrida nyckeln tillbaka och prova om en stund igen. Sen när den startar så startar den direkt o går precis som den skall. Men det är ju enerverande att ha det här "lilla" problemet. Någon som möjlitvis har en aning om vad det skulle kunna vara? M.V.H Fredrik | |
|
Kolla stift, fördelarlock och rotor till att börja med - enkla grejor. -- Markus |
|
|
Sunkmarkus fördelarlock och rotor de kan bli svårt att hitta på hans motor :p Start kontakt kanske? |
|
|
Min 328:a hade liknade symptom när vevaxelgivaren var väck, kan även vara kamaxelgivaren säkrast är att göra en diagnos på BMW Mvh |
|
|
Min 328:a hade liknade symptom när vevaxelgivaren var väck, kan även vara kamaxelgivaren säkrast är att göra en diagnos på BMW Mvh |
|
|
Jag har haft probelm med min A3 nu på så vis att ibland när jag skulle starta så drog inte startmotorn runt alls. Efter ett par fösök så kunde den dock starta precis som den ska, ibland inte alls. Visade sig vara glapp i jordkabeln, muttern som håller fast kabeln var helt borta! Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.