AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.161

Byta till Volvo 480 ES?

Har fått erbjudande om att byta 323:an till en Volvo 480 ES -89, privat.
Hur ska jag göra? :-)
/Bobby
Hagge
Har plogen gått sönder då?

Även E4an kan bli väldigt smal.
hej

Jag skulle inte byta.
mvh

Har DU en fin E34 att
sälja till mig, Hör av dig.
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Hjälp! Volvo 480 es är bara elände. Byggd i Holland med Renault-motor....:= Inte ens 480 turbo är kul.
Passa dig för elfel överallt och akvarium i baklyktorna. Behåll din BMW.
Finns det någon bra sajt där fel och brister hos olika bilmärken/modeller finns samlade?
Den sajten skulle bli alldeles för stor.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En bil som kvalitetsmässigt är en katastrof.
Nyare 440 är inte mycket bättre i jämnförelse
med en svenskbyggd Volvo.
480 är nog en av de mest svårsålda volvobilar som finns. En riktig flopp.

MVH
Hasso
bl
2.294
blixten
325i -88
Det är mycket elfel på den modellen, lampor som står och vinkar osv...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Håller med om att 480 är en riktig problembil! Om du måste byta bil så är väl (nästan) vilken annan bilmodell bättre. Men det klart är din bil ett sönderkört och upprostat vrak och volvon ett extremvälvårdat exemplar så....

Mvh
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
480 må vara en kvalitetskatastrof men det är en kultbil! 80-talsnostalgi av värsta sorten. Köp den och ha lite kul så har du nåt att berätta om för barnbarnen i framtiden. Gedigna BMW-bilar kan du alltid skaffa senare...

My Bimmer is my mistress
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Behåll BMWn vad fan ska du med en slut traktor med elfel till???

//Cosmos
"Rak 6a åt alla"
E28 Registret #160
-:BeeMWe:-
Hur mycket pengar får du emellan, 20 papp? Skulle ta betalt för att köra en 480. Mycket mer svårsåld också.

Hej alla och tack för alla råd :-)
Skulle vara en kul grej det där med 480, de finns ju snart inte längre ;-)
Ska kika på den ikväll så får ni mitt utlåtande imorrn. Fortsätt ange era synpunkter så länge!
/Bobby
Volvo 480 är enligt mig en av världens topp 10 fulaste bilar.... att den därtill är av riktig skit kvalitet gör ju inte saken bättre. Svårsåld! minst sagt...
:-D

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
Helt enkelt byt inte till en 480...

Boooze

BMW Club Finland #2046
Kollade på 480:an igår och nu ska ni få höra:

Killen skrev i annonsen att fotot på bilen var dåligt. Verkligheten visade sig vara värre...
Han hade bytt växellåda men inte synkat växlarna -> 1:an gick knappt att få i med våld ens. Kopplingen slirade glatt i stort sett hela tiden, den var helt slut. Ett vinande ljud från en troligtvis defekt drivknut sjöng oxå med i provturen för full hals.
Motorn, en stackars B18 ,mindre än den som satt i min gamla Mazda 323 från 87, var inget man fick ståfräs av precis. Gnisslande och gnekande ljud från inredningen och instrumentpanelen fanns hela tiden och det kändes som man satt i ett akvarium. Man satt helt jäkla fel och oskönt vill jag påstå. Bagagerum: högst två Ica-kassar, sen fullt.
Rosten hade oxå börjat göra sitt intåg lite överallt vilket skulle behöva en total omlackering för att få väck.
15.000 kr, inget prut! Det var vad killen sa. Om jag så skulle köpa den för ens 1 spänn skulle jag med största sannolikhet gå back pga allt som var defekt.
Nej, jag kommer aldrig att köpa en Volvo ur 400-serien (har även kört en 460)!! Undermålig kvalitetskänsla, trist motor och ingen körglädje för fem öre, är min erfarenhet av Volvos "flopp".
Gissa om jag myste när jag satte mig i min 323:a igen :-)
Bayerskt stål är bäst.
/Bobby
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.