|
|
|
|---|---|
|
Detta hände mig idag på min 520 -93: Först gick den varm för första gången på 4 år, vi stannade och lät den kyla av, fyllde på med glykol och startade igen. Glykolen rann rakt ut. Vi fyllde på med mer vatten efter en stund och då fungerade allt perfekt. Sen körde jag en bit men efter ett tag började den att bluddra och stannade. Slut på bensin trodde vi och fyllde på 5 liter, den segade lite men startade igen efter ett tag. Körde 25 meter sen började ett jävla liv från motorn, som om någon hade kastat ner en skruv eller nåt. Det rasslade rejält och jag stannade. Testade att starta igen men likadant oljud. Efter det så startar den inte. Nån som har någon idè om vad det kan röra sig om? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ajajaj! Har du otur kan kamkedjan ha brustit och ställt till med ventilsallad! Kan ju vara så att vanosen lagt ned med. Vad jag inte förstod var att du sa att glykolen rann rakt ut!? Rann vart då? Håller den tätt eller ? MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Nu håller den tätt. Kanske var en isplugg? Men om kamkedjan lossnar så går det väl inte att starta? Nu fick jag reda på av gumman att den hade rasslat förra veckan också när hon startade den men att det hade slutat efter ett tag och efter det inga problem. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Du skrev:"Testade att starta igen men likadant oljud. Efter det så startar den inte" Om en länk går av på ena sidan av kedjan så kan du få ett slammrande ljud och fel öppnings/stängningstider! Och jag kan lova dig att det inte tar allt för lång tid föränn den andra sidan går av då! Och då blir det jobbigt. Säger inte att detta hänt,men efter läst din bils symptom så är det inte omöjligt! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
| Pratade med en mekaniker nu och han trodde det kunde vara vattenpumpen och sen topplockspackningen. | |
|
Citat: Pratade med en mekaniker nu och han trodde det kunde vara vattenpumpen och sen topplockspackningen. Tycker jag också låter rätt rimligt... Billy aka Fantômas |
|
|
Om det skulle vara vattenpumpen och topplockspackningen. Hur mycket skulle det kosta? |
|
|
allt mellan 5 - 10 tusen om du lämmnar in på firma tror jag... Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.