|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 325 .93 med en motor från 328 -97. * Insuget är från 325:an * Grenröret är från 328:an (Labndasonderna pluggade, lambda endast i katten) * insuget är från 325:an * Toppen är från 325:an med dess insprut. Frågan är nu databoxen. Bilen startar inte med 328:ans databox, men den går kanon med 325:ans... Nackdelen är att alla avgasvärden är helt uppåtväggarna :-( Skiljer sig boxarna mycket åt? Kommer jag någonsin få ordning på bilen? VAd göra? (Bilen är chippad av en mindre någräknad firma, det kan vara det som är felet...) HAr kollat LMM och Lambdan, tändstiften, oljan, filtret osv Vet någon något? HAr någon mer råkat ut för mitt problem? Tack på förhand Frippe | |
| 328ans box har ett system som kallas för ews detta är en startspärr det är därför den inte startar | |
|
Tack för svaret. Går det att köra med 325:ans databox tillsammans med 328:ans motor, funkar den ihop med alla sensorer eller kommer jag få fel signaler (Fel avgasvärden) Går det att ta sig förbi startspärren i 328ans databox? HUr gör man? Har beställt tid för ommappning på TurboCenter i Stockholm. KOmmer de att lyckas? Berätta gärna allt ni vet i ämnet, vill inte lägga ut i onödan mycket pengar om det inte är nödvändigt |
|
|
Har haft liknande prob med en -95a.En fördel du har är att man kan tanka in/ur uppgifter i -97ans boxar.Däremot sitter du lite med skägget i brevlådan med -93,där går det inte att tanka ur minnerna. Så här var det en gång för mig Länk Mvh/Micke |
|
| Problemet är nu löst. Databoxarna är olika 328:ans box innehåller en startspärr, så jag använde jag mig av 325:ans box. För att få bukt på de höga avgasvärdena fick jag lov att lämna in bilen på mappning, då de ställde täningen och ökande tomgångsvarvtalet. Nu går bilen kanon! Dessutom gick den igenom besiktningen helt utan anmärkning! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.