|
|
|
|---|---|
|
Frun ringde igår och sa att hon inte kunde stänga luckan. Frusit tänkte jag och satte in en fläckt i bilen på kvällen. Detta hjälpte inte, utan man måste lägga hela kroppstyngden mot luckan när man stänger den för att den ska låsa. Har någon en idé vad detta kan bero på??? KÄRLEK KOSTAR! | |
|
Kan vara en fjäder som blev dåligt eller hela låsmekanismen har på nåt sätt losnad i fästen o förflyttad sig innåt. Plåten kan spricka pga rost eller vibrationer. Kan oxå vara låspinen där mekanismen låser sig på. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Tja. fixade min lucka häromdagen. Min gick inte att stäng när det blev minusgrader ute. Plockade bort klädseln och ner med låset,smörjde ordentligt med typ 5-56. när jag monterade tillbaka låser försökte jag få det så långt ner som möjligt. (Det är ju ingen justering där men det glappar lite i skruvhålen i plåten) Funkade för mej iaf ///Andreas Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
|
Tjena grabbar:-) Låspinnen kan reguleres, prøv å løsne mutteren og skru slik at låspinnen blir lengre. Fest mutteren etterpå... Dette funket for meg iallefall. Lykke til! ///Paul |
|
| Glassluken ja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.