|
|
|
|---|---|
|
Min vän och jag samåker till jobbet varje dag. Grejen är att han är allergisk och klagar på luftkvaliteten i min bil. Jag har dammsugit den med en normal (säkert rätt kass) dammsugare men det hjälper inte så mycket tycker han. Skulle bli glad över tips hur man kan rengöra plyschklädseln i säten och tak så det blir ordentligt rent och fritt från damm. Man kanske måste skaffa någon form av industridammsugare? | |
|
Be din kompis dammsuga, så slipper du både jobb och synpunkter :-D __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kemdamsugning! Kan göras av din lokale bilrekondare. Blir som nytt med fräsh lukt. MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Som sagt, be din vän dammsuga så han blir nöjd. du kan torka alla paneler med fuktad trasa och sen alla ventilationsgaller med futkad tops så blir det rent. Normal dammsugare brukar funka alldeles utmärkt för mig i a f. Det du kan göra i förebyggande fall är att byta kupefilter med jämna mellanrum samt som M635 CSI säger kemdamsuga inredningen. Detta kosta mellan 1-2kkr så du kan ju be din vän betala det om han finner det nödvändigt. Annars innehåller inneluft 5-50ggr fler dammpartiklar än vanlig uteluft så lite frisk luft skadar nog inte vännen:) Lycka till Asken |
|
|
häng in en wonderbaun new car doft så blir han nöjd , eller be han fixa egen skjuss till jobbet |
|
|
En Wunderbaum löser alla problem - självklart! Billigaste lösningen också. Att jag inte tänkte på det själv. :P Näe, men lite seriösare, Asken och ni andra hade väldigt bra tips. Tack, tack! |
|
|
kan bara rekomendera en sån kemdamsugning. köpte mig en volvo 745 när ungen va på väg, inrökt som fan va den men jafick den till ett bra pris, har en poalre som jobbar som rekondare så han lånade hem massa lustiga medel o en sån kemdamsugare plockade ur hela inredningen o tvätade av allt serparat, bilen luktade nästan ny när vi va klara med den, inte ett spår kvar av rökdoften. (de tär förövrigt så bilhandlare gör när dom får in en inrökt bil i inbyte o sedan sälger den som orökt, fult men de funkar) mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Synd att du inte bor i stockholm! Då hade du kunnat få låna min kemdamsugare gratis!!! Men det bör ju vara + grader eller finnas tillgång till varmgarage så att det kan torka efter! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Vilken generös själ du verkar vara, Patrik! (Du har fina bilar också. :)) Men det kommer ordna sig. Som tur är bilen inte inrökt dessutom. :) |
|
|
Vad du är gör ta ut alla doftgreer och häng inte in någon wunderbaum. Allergiker och astmatiker är väldigt känsliga för sådant. Vad är det din vän klagar på luktar det illa torr luft? |
|
|
En våtdammsugare/mattvätt hyr du för en billig peng, i min hemby är det färghandlaren som hyr ut. Sen är det bara att våtdammsuga stolar, mattor och annat tyg i inredningen. Blir väldigt rent, och även om jag inte har några problem med luften lade jag märke till att luften och doften i bilen blev mycket fräschare. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hur mycket kostar en kemdammsugare ungefär? - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
Köpte min för ca 9k med lite tillbehör! En Nilfisk AX 14 Länk MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
| Byta mikrofilter?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.