AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.235

Gas eller oljedämpare E28 ?

BMW 528
Är osäker vilket som skulle vara den mest komfortabla stötdämpare till E28 / 528i ?? Saschs är originalmonterad ! Någon som har god erfarenhet av bra dämpare till E28, Saschs eller Bilstein ??

BMW Entusiast
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
jag föredrar saschs.men dom relativt lika bra,så det spelar ingen roll vilket av det...
BMW 528
Ok... men gas eller oljedämpare ? Eller var det det du menade att det inte spelar nån roll ?? Bästa pris på dessa ...var finner man det tror du ?

BMW Entusiast
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Jag skulle satsat på gas dämpare.

Kika på den här sidan. Länk
st
55
stugan5
528 I 84
524td 83
524td 84
535 86
Oljedämpare skalll man inte köra med, de är sämre än dåliga gas

Stugan5
BMW 528
Att välja Sachs Avantage till 528 / E28 i komfort syfte, borde väl vara ett ok val !? Kommentar önskas.

BMW Entusiast
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
tycker jag låter som ett klokt val...22000 mil o fortfarande inte bytts några dämpare,o det funkar kanon fortfarande,o märket är sachs alltså kvalitet...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
BMW 528
Hej Dicka! Min E28 har gått endast 14000 mil så jag ska ha nya dämpare så det får bli Sachs Advantage. Även silentblocken bör bytas. Blir inte klok på vad för medel som ska användas vid monteringen silentblocken, ska höra med BMW verkstad vad som sägs där om ingen annan vet här.Tack för kommentaren ! Och du.....snygg färg på BMW:n din !!!

BMW Entusiast
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.