AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.697

Import -sidoblinkers?

Xy
252
Xyris
520i -93
Funderar på att importera. Hur funkar det här med sido-blinkers? Måste man instalera sådanna, det låter krångligt i så fall. Kan BMW göra det åt en för en schyst kostnad?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Bilar av årsmodell 1986 eller senare ska ha sidokörriktningsvisare, undantag finns för tullfri import (flyttsak eller arvegods t.ex.).

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Tror nog de flesta bilar har detta även i t.ex Tyskland, förutom riktigt gamla. Så krångligt är det ju inte annars, ett par kablar från nya lampan till resp befintliga blinkers fram i bilen. Hål måste man ju ta upp förstås, tror det finns universal som klarar sig med endast ett runt hål om man inte vill ha ev. original osv.

FP
Transocean
Min 530i 93:a hade inga sidoblinkers i alla fall, bmw i norge tog 2700 kr (norska) för monteringen.

Juha
rsarits
-95:an jag hämtade i Tyskland har sidoblinkers.
xyris: du fixar detta själv utan problem. köp blinkersen på bmw och borra hålet (på "rätt" stället), rostskydda kanterna på hålen och skarva sedan från frontblinkers, sen e det klart. tar någon timma på sin höjd om du gör det noga.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jeppe:

Har köpt en bmw från spanien. Förra ägaren tog hem bilen till sverige och sålde den till mig oreggad.
Skulle ju kunna vara flyttgods men antar inte att dom går på den?
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Skulle registreringsbesiktiga den nyimporterade pärlan idag, och allt gick bra sånär som sidoblinkersen som skulle finnas på skärmen. Eftersom bilen (740iA E32) är i ett "liebhaberzustand" helt i original och dessutom väldigt välvårdad, så bär det mig emot att sätta borrmaskin och sticksågar i framskärmen. Frågan lyder alltså: Körriktningsvisaren ska befinna sig mellan 50 och 90 cm över mark, och sätter jag den i listen hamnar den på 47,5 cm över mark - kommer SBP att mäta och "kugga" bilen igen eller är det OK?
(Och nej - jag vet att 50 cm inte är 47,5... Frågan är bara om SBP går på ögonmått eller om de plockar fram en tumstock...)

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Du kan lösa problemet enkelt med att köpa ett par bliga sidospeglar med inbyggt blinkers i, sen är det bara skruva av de efter besiktning.

M3 E30Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
ChristianF: För att registrera bilen som tullfri import krävs en dispens från Vägverket. För att få dispensen måste du kunna bevisa att du ägt bilen utomlands och har rätt att ta in den som flyttsak.

Berga: Svårt att svara på. Ser det vettigt ut tror jag inte att någon mäter, men i tveksamma fall mäter man.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Mu
616
Mustang

540iat -94
arför krångla och ta ström från framblinkers???
E34:an iaf har ju färdiga kontaktstycken som pssar till blinker av orginaltyp.
De sitter bakom högtalarna framme vid fötterna....
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Jag gick till Be Te som hade en likadan som min och bara mallade av skärmen där blinkern satt (den var bortmonterad) och lade mallen på minskärm.sedan varbdet bara att borra och fila. glöm inte att måla en bra grundfärg där metallen kommit fram.Inga mer hål behövdes då genomföringar fanns klara med plastpluggar i hålen. Ingen mätning görs då den sitter original. skälva blinkern köptes på BMW för 530:-/par.

Mvh:Jonas B.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.