AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.138

Import av en e61

SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Har hittat en fin 525:a -05:a i Tysklan som har gått ca 4500mil.
Är det någon risk att även dom nyare bilarna kan vara skruvade eller i sämre skick än vad de är i Sverige?
Hur mycket ska priset skilja jämfört med Sverige om man ska tjäna på att åka ner och hämta hem en bil?

//Oskar
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Köp på aukt. BMW så är risken nästintill obefintlig dvs inte större risk än att bli lurad på hemmaplan.
Lite dyrare men med bättre garantier (Europlus) och mer bekymmersfritt bilägande och mer lättsålt den dagen du ska byta bil.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Var väl ändå inte det han frågade om??
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Morrn !

Tycker STEPHAN har helt rätt när han säger köp hos Aukt. BMW handlare..

Personligen så tycker jag inte man "tjänar" speciellt mycket i pengar räknat på att importera sin bil men däremot har du ett betydligt större utbud + att dom tysksålda bilarna i regel är betydligt bättre utrustade än dom svensksålda.. Jag hämtade min 530i själv i april 2005 och då fanns det inte en enda bil med M-pkt och navi till salu här i Sverige exempelvis. 2001 hämtade jag även en M3 limo 98´SMG och då fanns det betydligt mer pengar att tjäna..

Bifogar en länk om vad det kostade mig att hämta min bil..

Länk

Lycka till med importen !!

Mvh Jimmt

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Fartglad:
Vad tillförde du med ditt inlägg?

Som Jemej skriver så är det framförallt utbudet som skiljer så att man nästan kan välja färg och specs som man gör när man gör en nybilsbeställning...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
På en 05:a vet i tusan om du kan tjäna några större summor på att importera. Hittar du en fin svensksåld 525 05:a har du fortfarande fri service och vagnskadegaranti i kanske ytterligare 2 år beroende på uttagningsdatum. Gör rätt mycket på ekonomi beroende på din ålder och om du bor i storstan. Dessutom slipper du imortkostnaderna samt ett förmodat sämre andrahandsvärde den dagen du skall sälja.

Annars är lyfter både Jemej och Stephan fram det vettigaste alternativet till att importera, nämligen utbudet. Kikar också lite på E61 och det finns inte särskilt många välutrustade bilar här hemma.

Handlar du av en seriös auktoriserad handlare är sannolikheten att bilen är skruvad lika med noll.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.