AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
747

520 går bara på 5 burkar?

Sn
11
Snobben1973
BMW 520I Touring -95
Har letat och försökt hitta något inlägg med samma problem men icke. Bilen går inte rent på tomgången men stannar inte. Den är lätt startad. Men gasar jag upp lite bluddrar den och går som det låter på 5 burkar. Men det släpper vid 3500-4000 V/min. Samma sak när jag kör, orkelös tills man får upp varv. Bytt stift och då gick den bättre i typ 5 min. Lamda? trasif Katt? En sak som jag har hittat är att jag har småsprickor i gummit mellan gasarn och luftfiltret, men detta har varit ett tag och inte gjort nåt tidigare.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

En taskig tändspole månne!?

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
byt tändspole,skulle jag börja med...
Låter lite som min, gåt hyfsta när den är kall men när den blivit varm så går5 den "på fem burkar" tills jag fått varv, den går lite ojämt på tomgång också.

Jag har testat md en annan tändspole och det gjorde skillnad så nu har jag skaffat 6 begagnade och skall byta så fort jag får dem, hoppas det hjälper. Det kan ju också vara gummit mellan tändspolen och batteriet eller jordningen av tändspolarna som spökar så jag ska passa på att byta det också, får väl vänta på lite bättre väder bara...
oj vad sömnig jag var....

gummit mellan tändspolen och tändstiftet menar jag ju naturligtvis.

Ursäkta för övriga stavfel också, ibland hade en editfunktion varit trevligt att ha..
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Kan vara en dålig tändspole. Kolla med verkstad så kan de se detta med diagnos. Annars kan man skaffa en tändspole och prova sig fram till vilken som är dålig genom att flytta runt tills motorn går bra.
Knackar motorn något? Då kan det istället vara en ventil där knasterna släppt på ventilskaftet så kompet blir kasst på en cylinder. Gör ett kompressions-prov.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Ma
1.339
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Instämmer helt. skaffa ny tändspole och byt tills du hittar den dåliga. Hade exakt dina problem förra veckan och löste det på det viset.

Matthias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.