|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Länsman har börjat med en ny typ att snabba vägkontroller. Mitt på blanka vägen - i o f s på raksträckor som jag sett i a f - ordnar man ett snabbt "hold up" med en VV-buss och tre - fyra målade bilar. Alla blandar blåbärssaft i sicksack. Regnr + KK + blåsa. Tar max 40 sek per bil. Helt perfekt. Läste så ikväll att 27500 har tagits 2006 "på lyset i bilen". Tar gärna den tiden för att kunna känna sig säkrare så att inga fyllesvin vinglar omkring. Dom borde även ha en handdator - typ som apoteket har när dom kollar av så man inte får i sig mer valium än vad doc skrivit ut - som snabbt läser av streckkoden på KK. Efterlyst?, obetald skatt?, illegal invånare, oförsäkrat fordon?, VAB´at fast man jobbar, ej betalt kyrkoskatt ... om man skulle smälla ihjäl sig och andra skall stå för kista med lock! MVH /// Paap R |
|
Positivt initiativ. Hoppas de utökar verksamheten 4 ggr/år som de sade idag, är för lite. Mvh Mikael |
|
|
Mycket bra! Jo jag har också märkt av en klar ökning av kontroller enl ovanstående mönster. Dem har stått ett antal ggr nu uppe vid avfarten in till kista företagspark. Blev "utvald" en ggn i sommras. Mycket bra bemötande den gången av polisen som kollade mig. Blåste och visa körkort. Fick en komplimang för mina fälgar (körde då E38 740 med 18" y-rondell med 285or.), sedan blev jag vänligt och med glimten i ögat ombedd att "köra vackert" :) |
|
|
Hände mig kl 05:10 härom dagen, då hade de ändå att förflytta sig nån timme från utgångsorten till kontrollplatsen. Inte illa, borde ske oftare faktiskt. FP |
|
|
Öööö?? /// Bimmarkomanen |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Mycket bättre att polisen lägger resurserna här än och jagar fortkörare på E4:an och E6:an Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.