|
|
|
|---|---|
|
Heey! Ny på forumet, men vilket forum sen! Här kan man ju nästan få svar på allt, men tyvärr inte detta: Köpte i början av året en importerad BMW 320(6:an 170HK) Touring med 11500 garanterade mil bakom sig. Tänkte inte på det i början, men känns mer tydligt nu när jag kört bilen rätt mycket. När man får upp farter över 70km/h så låter motorn väldigt mycket. Ett ganska extremt ljud som jag inte kan beskriva bättre än "Subaru Impreza boxer4a ljud"... Det grova ljudet hörs inte när man gasar stillastående, eller i låga hastigheter. Men när man gasar lite lätt, eller mycket i hög hastighet så blir jag lite orolig. Har inte så mycket att jämföra med, men det som gör mig orolig är det att jag hade en Z4:a 2.5i i sommras å den lät inte alls i närheten så här mycket från motorn... Oxå problem med bakrutevärmen som ej fungerar. Säkringen kollad.. Kännt problem? Lösning? Mvh Micke | |
| bakrutevärman kan ju ha kabelbrott i gångjärnet.ett tips bara... | |
|
Hej! På min 316-95 Sedan var lösningen på bakruteproblemet att plocka av reläet, försiktigt pilla av kåpan och spruta med kontaktspray(relät sitter längst fram i säkringsboxen tv). På en Touring kan ju inte skadade slingor i själva rutan uteslutas-kontrollmät om du har spänning mellan höger och vänster sida av rutan. Lycka till! / Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.