|
|
|
|---|---|
Niclas.S |
Tjena, äntligen första besiktingen med min 318is -90 E30. Humöret blev lite sviktande vid betalning. Miljökontrollvärden: CO 7,0 (0,5) HC 593 (100) CO 2500 7,2 (0,3) LAMBDA 0,80 (0,97-1,03) Efter lite efterforskningar vet jag att; om lambda är under 1,00 är det för "fet" blandning. Det måste resultera i att CO är högt och HC (oförbränt bränsle). Om jag tror rätt så är det bara lambdan som är kass. Jag har en ny universalkatalysator så den är hel o fin. Ni med ideér eller bara håller med min enkla förklaring får gärna yttra sig! Snabba svar mottages mycket tacksamt :) Jag har använt sökfunktionen men ingen har samma "stora" problem som jag. Det räcker inte med k-sprit i min bil. OO=00=OO |
| Länk | |
Niclas.S |
Tack, men HC värdet var bra för han. Mitt är så betydligt att det måste vara nått mer? OO=00=OO |
| Jag hade med kass sond på M5:an följande värden: CO=3,C02=2,HC=300,Lambda=1.05 (minns ej exakta värden men alla var helknasiga o tokhöga). Så att din HC är skyhög behöver inte betyda nåt...Jag förutsätter att bilen är nyservad med stift/olja/filter o går rent/Som denm skall | |
Niclas.S |
Nja den fick oljan o filter bytt i höstas. Stift i oktober. Men sitter ett K&N sportluftfilter på. Går.. hmm någorlunda "rent" alltså lite pendlande tomgång ibland. OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.