|
|
|
|---|---|
|
Tja!¨ Bytte olja på min 325:a för 1 vecka sen och efter det så började den ticka? Vad kan det vara för fel och hur gör jag billigast och lättast för att bli av me det igen? Jätte glad för all hjälp jag kan få eftersom detta är min första bmw och har inte hunnit lära mig knepen än! PappaLeff | |
| var det hel eller del syntet innan?det är noga meg det.. | |
|
det var helsyntet 5w-40! men den tickade inte innan jag bytte!! |
|
| hur många liter fyllde du på ? . hoppas du bytte filter med så det inte kläggar igen | |
| enginflush är att rekomendera .. kostar 200 kr mer än ett vanligt oljebyre dvs toalt runt 1300 kr kanske .. absolut värt besväret autopower har testat det . fungerar kalas . man blir av med avlargringar o allt smuts från motorn | |
| Jag fyllde i 6,5 L Men jag bytte inte filtret. | |
|
PAPPA LEFF ! för fan ! ursäkta mitt språk men hur kan du vara så dum ? det måste man göra filtret kan klägga igen .. gör enginflush . så fixar dem biffen till dig .. spolar genmon moton .. o ger dgi nytt filter o ny olja skulle det ticka sen kan du alltid klaga på dem |
|
| Var hittar jag engineflush då?? var kan jag handla det? | |
| PappaLeff: Byt åtminstone filtret omgående, allra helst byter du oljan igen samtidigt | |
|
Okey! Ska fixa det så snabbt som möjligt! Tack för all hjälp gubbar! No fear Leffe is here! |
|
|
För mer info om engineflush så klicka -> Länk Har själv gjort när jag köpte min bil, helt okey! Ger bra psykisk känsla att det är rent i motorn, såväl som utanpå! :) |
|
| Kan även rekommendera Omega 907 och 909. En rengör motorn och den andra stärker upp den nya oljan du häller i. | |
|
Ju tunnare olja desto mer tickande ljud. Köp 10W60 Castrol (tror jag som har den) Då slutar alla bilar att ticka och är även kanon för en motor som drar för mycket olja. |
|
|
castrol 10W60 på sommaren och 0W40 på vintern castrol andvänder jag .. ALLTID BYTA OLJA OCH FILTER .. INTE ´BARA OLJA |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kör en fet mineralolja,så slutar det att ticka! ;-) MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.