|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
har hört att M3 (e46) ska gå på 98oktan, men jag undrar om de går bra me 95 me?? vad kör ni på? | |
| Varför skulle man vilja köra den på 95 oktan? | |
|
Shells Hästolja har jag i min. ///BMW - Was sonst! |
|
|
varför inte?? bara fråga om de går bra.. |
|
| carlsson86 Det går bra att köra M3 e46 på 95 men den går bättre med 98, dock skall M3 e36 bara köras på 98 eller mer. | |
| Jag kör min m3 e36 på 95, aldrig märkt av några problem? Det var ägaren innan mig som sa att den kördes på det så jag har bara fortsatt. Är det bara att börja tanka 98 istället nu? Märker jag någon skillnad? | |
|
Zorba: Prova Shells V-Power 99 oktan. Du känner garanterat skillnad! Jag känner en klar skillnad på 95 och 99 oktan. Bilen är inte lika rapp när jag kör 95 oktan, råkade tanka det av misstag. Mvh Björn |
|
| Några droppar ESSO-Teresso från oljekannan in i tanken är ju inte heller helt fel. | |
|
tack M3_Fabio för ett riktigt svar=) inte alla som fattat frågan... |
|
|
När jag hade min gamla M5 Touring så testade jag att tanka 95 när jag skulle åka ner till Helsingborg från Stockholm och 98 på väg hem. Då drog den 1,1/2 centerliter mer pär mil med 95. |
|
| Preben: Du menar 1½ deciliter? annars spelar det ju ingen roll... | |
|
jag har aldrig testat skillnaden på en m3a, men på min 325 (m20) när den va orginal så pendlade jag oslo-västerås(40mil) ganska ofta, då jag tankade 98 så drog den 0,8 i 110kh/m och med 95 så drog den 1,0 i 110km/h, värt att tänka på att det skilljer mer än man tror i kraft mellan dessa bränslen. mvh |
|
manonegro |
Shell V-Power kör jag på så ofta jag kommer åt. Jag undrar om oktan booster höjer oktanet på även den som redan är så hög. Är det någon som vet? Hur som helst så slänger jag i en flaska injcetiontrimmer i var tredje tank. |
| Jag måste faktiskt gå emot de flesta nu. Tycker att min Bil gick mycket bättre med 98 än V-power. Har testat V-power några tank och jag tyckte att bilen tappade något t.o.m och vart litte ryckig jämfört med 98 vet inte varför eller vad det bror på men jag upplever att min bil går bättre med 98 än V-power | |
|
Jag upplever att bilen går jämnare och bättre med V-power, men det är kanske mest placebo. /// Viktor |
|
| Jag tankar bara med 98. | |
|
Jag tankar aldrig med lägre oktantal än 98 i min M3.. Har liksom ingen anledning till det. |
|
|
Har både testat 95,98 och v-power, hade inte en M3a men en 328 e46. Mäkte en klar skillnad mellan 95 och 98. Bilen drog upp tre deciliter mer med 95 än med 98 ? Tankade några gånger med V-power och ingen märkbar skillnad direkt inte heller på förbrukningen. Värt ett försök att tanka några gånger 98 oktan :) |
|
|
Pendlar 15 mil per dag!?! med min M3 3.2:a. Ingen skilnad mellan varken 95,98 eller 99... och tro mig, jag har provat ett tag... |
|
manonegro |
Kör Alltid på V-power, visst 95 är billigare men om det var ekonomin som var styrande så skulle jag köpt en KIA. Bilen skulle säkert rulla på 90 oktan om det fanns men ser ingen anledning att små snåla, det blir iofs inte så lite pengar om man äger den ett tag men som sagt, ägar ekonomi och M3 skär sig som olja o vatten på mer än ett plan. |
manonegro |
Haha.. Maxad; du är verkligen lite kärring mot strömmen. "95 Oktan funkar bättre än 99 och Kompressor har ingen nämnvärd effekt skillnad". Vem vet, du kanske har rätt och att man e förblindad av marknadsföring. Men Rent Logiskt så Borde det ju vara tvärt om. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.