|
|
|
|---|---|
|
När jag idag efter lunchen skulle parkera vid jobbet hände nåt läskigt! En meter från parkering slutade lådan helt plötsligt att driva! Varken P, D eller R funkar. Vid iläggning av P hörs ett mkt otrevligt "RRRRRRrrrrrr". Kan nämna att jag känt doft av lameller efter körning senaste veckorna. Har den "rasat", är oljenivån för låg eller har lamellpaketet brunnit? Bilen har gått strax över 30000mil och mig veteligen är oljan aldrig bytt. Lådan har hela tiden gått jättefint o växlat perfekt fram tills idag. HJÄLP! Vad kan det vara? | |
|
Omöjligt att säga utan felsök. En bra början i raddan av felsök är att dra ur kanonkontakten, slå på tändningen och starta. Om den då går framåt på 4an i D och backen är ok är felet elektriskt annars mekanisk-hydrauliskt i lådan tex olja eller konverter. molle |
|
|
Jo att det är svårt att säga exakt förstår jag med, tänkte mer om det fanns någon som råkat ut för samma. Har alltid lyckats hitta iaf nån som haft samma fel oavsett vad som hänt med min BMW. Vad menar du med kanonkontakt? Multikontakten som går in i lådan vid oljetråget eller nån annan kontakt? Mvh David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.