AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.450

Vad är standardutrustning på M5 e39 ?

ak
37
ako
M5 -99
Har tänkt o skaffa mig en M5 e39 till sommaren o kollar runt lite på anonnser.
Hur vet man vad som är standardutrustning och inte? Vad jag har kommit fram till är att det är bra mycket som är standard ivart fall.
Jag undrar speciellt över dubbelglas i rutorna, en del skriver ut att dom har det och andra nämner det inte. Blir det stor skillnad på kupeljudet med dubbelglas?

Hur pass bra funkar det med kökörning/stadskörning, är det tungtrampad koppling?
Dubbel glas är inte standard, kika på schwacke.de där står både vad som var standard och möjlig extrautrustning.

Stephan
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Dubbelglas gör väldigt mycket på 7-serie där jag hade det. Borde göra minst lika mycket på en 5-serie.
Std.utr har väl båda Stephan varit inblandade i en tidigare tråd om jag inte minns helt fel. Prova sök...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"Dubbelglas gör väldigt mycket på 7-serie..."

Men skillnaden är väl att man inte vill ha dubbelglas i M5:an, då det utesluter ljudet av V8:an - medans det i sjuan är önskvärt med maximal tystnad.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Sani:
Motorljudet färdas genom torpedväggen och via bagageutrymmet. Dubbelglaset två funktioner är att dämpa buller utifrån + vägbrus och att minska kondensbildning pga luftficka mellan ytter- och innerglas.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Sani. beror på vilken 7:a ;)
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Även jag kommer köpa en m5 e39 till sommaren och där kan jag lova att dubbelglas är ett måste då jag saknade det i min alpina e39.
Har nämnligen fått åka med en m5 e39 som hade det och det är en oerhört stor skillnad kan jag lova...
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
:-)

med risk för att låta lite dum, hur ser man om man har dubbelglas ;-)

//BMW M, 4life!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Kör ner rutan en bit så ser du ;-)

Glaset är ju betydligt tjockare än vanligt glas och har dessutom som en svart
"ram" runt sig..

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.