|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar hur det hade gått i en match mellan dessa tre? 0-100 0-160 100-200 o.s.v M3 borde vara snabbast tror jag i alla fall. Någon som har siffror på det MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk | |
|
Såna här frågor resulterar alltid i pajkastningstrådar och människor som påstår sig kört ifrån både det ena och det andra med sina bilar. Gör så att du besöker Länk där finns sammanställda resultat som motortidningar har fått då de testat prestanda hos olika bilar. Dessa resultat brukar stämma ganska bra med "sanningen". |
|
| Länk ska det vara | |
|
En sak e i alla fall säker; 330 är i fel sällskap, den har inte en susning mot M-bilarna. |
|
|
Den 330i/6 E90 som uppgifterna i detta test visar... Länk är snabbare än den M5 6vxl-95 (bättre tider har 5vxl M5 3,8 fått) som Tyska Auto Motor und Sport testade 1994 i alla redovisade farter utom 160km/h då blev det 14,3 mot 14,7 för 330i, till 200km/h tog det 25,1sek för M5 jämfört med 23,8sek för 330i så att skriva 330i inte platsar som lexcom gjorde är fel=) M3 3,2 är som du tror snabbast men då måste den vara täckt för att säkert kunna vinna. Stephan |
|
|
Hur är det med 330 E 46 mot M3 E 36 3,0? Har hört folk säga att det är jämt mellan dem. Tror fortfarande M3:an drar det längsta stråt. MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Jag anser att man inte kan jämnföra en M-Bil mot en "vanlig" bil...typ: 330.Är ju inte bara acc de handlar om ///Micke |
|
|
Stephan. Tycker du att den M5an representerar normalprestanda för modellen? I min värld presterar den så pass dåligt i det testet att dess resultat hamnar utanför det normala och bör tas bort. Dock inget snack om att 330i e90 går riktigt bra även om det säkert var e46 som avsågs. Flåklypa |
|
|
Missade länken till M5: an... Länk 330Ci 5vxl-01 klarar 100 på 6,5sek och 200km/h på 27 blankt, 180 2,3sek bakom E90 och 140 1,1sek bakom. Flåklypa; Visst har just den 3,8: an fått dåliga siffror speciellt i jämförelse med den Brillantrot 5vxl AMS körde 1992, men den Touring 5vxl AMS körde 1992 fick liknande siffror som 95: an dessa lyder; 0-60km/h 3,2s 0-100km/h 6,3s 0-140km/h 11,5s 0-180km/h 19,4s 0-200km/h 25,0s 1km 26,1s Det får ju en att förstå/tro att man inte kan räkna med 21,1sek till 200 för en M5 E34... Länk utan det kan lika gärna bli 25sek, M5 E39 visar nästan lika stora variationer som E34: an gör, vad det beror på kan inte jag svara på. Stephan |
|
Lars Jakobsson |
330 E46 vs. M3 3.0.... 330 har inte en suck...jämt? nää...inte en chans.. |
| Jag kan skriva under på att det inte är särskilt jämnt mellan M3:an och 330:n... Jag har visserligen cab men ändå... | |
|
Crisse: Hur stor skillnad är det mellan dessa bilar..beskriv känslan. /// Bimmarkomanen |
|
|
Om man bara tänker 0-100 borde det inte märkas stor skillnad mellan m3 3.0 och 330, jag har ägt m3 så jo visst det är ju hyggligt bett i dom, men kollar man bara tider vid tester så är det ju inte mkt som skiljer, 3.0 brukar väl ligga allt mellan 5,7-6,1 beroende på vilka som testat, tar man då det senaste 6,1 mot 330 6,5 så lär det inte vara nån större skillnad, klart m3 säkert är värre när det börjar gå lite fortare och tyngre, men just 0-100, el? |
|
|
Stephan I believe M5Micke has measured on his Gtech a time of 20secs to 200kmh in his standard 3,8 M5. I like the 330i, I think they are nice cars, but they dont outperform an e34 M5 3,8 in any way shape or form...I dont care what it says on paper. |
|
|
Crisse. Länk Detta är den bästa länken jag sett på länge. Just en sådan har jag sökt efter. Tack... |
|
|
Schrick/Jahangeer; Sure but owners own measurements often are much better then magazines 21,1sec is the best time I have seen a M5 3,8 get in a magazine why would an owner get a better? not likely = I believe the magazines. Stephan |
|
|
de skiljer från bil till bil de kan de göra tidningarna testar men dom kan också testat en av de slöare me de betyder inte att tex 2 3,8or e lika snabba de kan skilja hur mycke som helst strunta i tidningarna testa själva o hoppas ni har köpt en bra bil bara. M5 THE REAL POWER |
|
|
SchrickM5: Hi James. Yes I have tested my car with a G-Tech Pro. My times are 0-100km/h - 5,6sec 0-200km/h - 19,8sec ///Micke |
|
|
Duffyman & Micke Thanks for the results, you have some quick 3.8's! I just took mine out for a spin and a clean, wow I cannot wait for April! |
|
|
Som att M5 3,8 skulle göra 0-100 lika fort som M3 Cab E46? Duffyman: Do you have any highperformance parts on your M5? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Oj :P Du pratar svenska. På svenska då. Har du trim på din m5:a? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.