AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
843

Rundslagningsskydd (båge) standard eller till/bort val?

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Fråga till Z-kunniga.
Var Rullbåge standard eller tillval/bortval på Z-serien?
Ser fler beggade 2.8:or med detta monterat än dom andra motorversionerna.
Skulle vilja ha en beggad Roadster i bra skick men jag köper ingen utan dessa
"livräddar-rör monterat" (Har slagit runt fyra varv på asfalt med en E36:a för ett tag sedan därav kravet)
Är det någon som vet om dom verkligen fyller någon funktion (håller för rundslagning), eller om
mest är en designgrej.

Verkar vara fler beggade Zeta som har detta monterat om man jämför med exempelvis
Miator, Barchettor osv.

Leffo
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Dessa bågar var inte standard utan fanns som tillval eller för eftermontering, eftermonteringen kräver även en hel del med plastbitar runt ikring vilket gör montaget kostsamt runt 8-10000 komplett gissar jag. Däremot så tror ja de sitter som standard på M-bilarna. Och de fyller sin funktion är inte bara en designgrej, kompletterat med vindskydd så slipper du byta frisyr i onödan skyddet tar verkligen bort mycket luftturbolens. Mitt råd köp en bil med bågar monterade gör klnappt någon merkostnad vid köpet av Z3:a. Lycka till.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Från början var de inte standard på någon Z3-modell, inte ens på Z3M. Jag tror att de blev standardutrustning (åtminstone på svensksålda bilar) i samband med faceliften 99.04, jag kan iaf inte minnas att jag någonsin sett en faceliftad Z3 som saknat dem.
Ett visst skydd vid rundslagning ger de, men om man voltar med bilen och rullar över en sten så kan man hälsa hem i vilket fall som helst...
Rent estetiskt är de ett lyft, bilen ser mer komplett ut med dem!

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
OK, då vet jag vad/vilka jag ska leta efter.
Satsar nog på en som har dessa monterat. (bekväm som man är ;)

Leffo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.