AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.095

Blinkersspak hoppar ej tillbaka

äger en520-01,spaken hopper inte tillbaka automatiskt,
är det någon som har ett tips?
Mvh peter!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
har du provat å lossa under o överkåpan vid spakarna?så kan du se om något har lossnat eller bara trasigt,så har jag en till salu till just din bil...
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Har samma problem på min E46. Återföringen slutar fungera i några dagar och börjar sedan fungera igen. Har hänt två gånger. BMW-verkstaden hittade inget fel.

På blinkersspaksmodulen (eller vad man ska kalla det) finns det en plastflärp som som åker in mot ratten när du blinkar, sedan finns det en flärp på ratten som slår till flärpen på spaken så att den åker tillbaka (lite förenklat). Jag har hört att det är smörjfettet på spakens plastflärp som har fösvunnit när felet uppstår, borde alltså bara vara att ta isär och lägga på lite nytt fett. Detta verkade iofs BMW inte känna till (men de brukar ju inte känna till vanliga fel på sina modeller), så jag ska åka in igen och tala om det för dem och be dem åtgärda (har garanti).

Någon annan som har haft samma problem?
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
Mitt problem löstes när jag gjorde en hjulinställning
tack för tipset

mvh peter
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Har precis gjort en hjulinställning, ska bli spännande att se om det hjälper.

Har iofs svårt att förstå hur det kan ha med saken att göra, men det är mycket man inte förstår! :-)
co
269
corex
523iA -96
320i Turbo -90
Mjo det kan ju vara så att ratten är felinställd som min var så bilen körde rakt fram när ratten var svängd så att säga.. Men att ratten såg rak ut hehe.. Då blir det ju fel i blinkerssystemet

hehe hoppas ni hängde med där!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.