|
|
|
|---|---|
|
Jag är nu ny på forumet och vet inte riktigt hur det fungerar här men jag försöker så gott jag kan =) Jag undrar om det finns ngt bra chip eller ngt liknande till en bmw 320 e46 -00. som kan ge några hästar extra? Hoppas det iallafall =) Tack på förhand /Figgeh. | |
|
Tyvärr,inget så länge som är så billigt som att chipa en turbo motorn. Vi kan säga att det skulle kosta 1000:- per hk. för en motorn utan turbon |
|
| Hoppas du inte är seriös :/ | |
|
Hej och välkommen till forumet Figgeh. Självklart finns det chip till 320 e46. Sternqvist Racing, itsfun, motornord med flera har chip till BMW. Sök på dessa firmor på nätet så kan du säkert läsa dig till ett och annat. De brukar lova omkring 15 hk till en 320. Om det stämmer ska jag låta vara osagt, men lite ger det säkert i alla fall. Stjernqvist Racing har dessutom öppet köp i 14 dagar på sina chip, då kan man ju lämna tillbaka om man inte är nöjd. |
|
| LexCom, Underbart. Tack så jättemycket =) | |
| Har nu kollat på ett antal sidor, där står följande "Bmw 320 e46 chip" men efter står det "170hk". Den som ska chippas är doch 320 e46 150k :/ vet inte om det gör ngn skillnad? | |
| 320 fick en ny motor, en sexa på 2,2l och 170 hk till faceliften -02. Du måste se till att hitta chip till 150 hk motorn. Det fungerar inte att stoppa i ett chip avsett för 170 hk motorn i din bil. | |
|
Måste bara tillägga att 170 HK motorn kom innan faceliften 02.. Har för mig att den började byggas september 2000.. |
|
|
Figgeh: De som kan göra 170 hk bör även kunna göra 150 hk modellen. Effektuttaget blir ca 10-12 hk jmfr 170 hk/ca 15 hk. MVH/ Qvarnis |
|
|
Figgeh: ska nog stämma ganska bra d som sony säger! ;) vill du ha mer effekt så e d det här som gäller tex: vassare kammar, sportsystem med racekattar och/lr extraktorgrenrör + mappning. sen kan man slänga in en kompressor om man så vill, men det kostar mycket mer. med detta får du en garanterad större effektökning iaf.. ///Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.