|
|
|
|---|---|
|
Jag har cirkulation på vattnet men när man kört ett tag så börjar vattnet koka. Lär tillägga att jag inte heller får något varmluft i kupen. Den har tidigare fryst men aldrig tidigare börjat koka. Nyss körde jag cirka 1mil. Då gick den bra, men när jag kom fram så lät jag den stå på tomgång cirka 5min när jag kommer tillbaka så har den börjat koka och kylarvattnet tryckts ut ur tjyv slangen(den som tömmer när det är för mycket vatte i expantions kärlen). Någon ide? | |
| Dags att byta termostat kanske.. ? | |
| Det lär tilläggas att den BARA kokar på tomgång .. vattenpumpen kanske?? | |
|
Låter som en luft ficka eftersom du inte har någon värme i kupen |
|
|
Jag skulle säga att det är vattenpumpen eftersom du inte har någon värme på tomgång, när du varvar så snurrar den mer och du får mer cirkulation. Om du aldrig har någon varmluft i kupen så kan det vara en liten läcka. Om man har en luftficka pga att det kommigt in luft så måste man fixa problemet annars kommer det tillbaka. På mina bilar så har jag nästan enbart fått luftficka när jag tömt systemet och fyllt på. Det du beskriver har jag oftast upplevt som dålig vattenpump eller termostat troligtvis det första, byt båda och spolar ur systemet samtidigt. |
|
E30 Beemah |
hur luftar man systemet smidigast om man har separat exp.kärl ,,,? E30 Beemah |
|
Det sitter en luftskruv på kylaren, och ofta en på termosathuset. man skall helst göra det med fronten högt tex i en backe. |
|
E30 Beemah |
ok men varför i bakåtlut? E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.