|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Ska snart dra iväg på en resa på över hundra mil och skulle gärna vilja få lite ordning på bilen. för tillfället drar bilen cirka 1.5 - 2 liter milen och är för det mesta jätte slö. Men, så kommer vi till det ännu mer konstiga. Om man ligger och knallar i 90km/h på landsvägen med jämn gas och så.. Helt plötsligt så kan motorn bara rycka till. Och när man nästa gång trampar gasen i botten så får man en hästspark jämfört med hur den går annars. Då går nämligen bilen som ett skott! Och jag upplever att bränsleförbrukningen MINSKAR även fast man har ungefär dubbla kraften när den går "bra". Ungefär hälften av gångerna man tar bilen på morgonen så går den slött och hälften av gångerna skjuter den på riktigt bra. Jag tycker de känns som ett elfel. Men finns de någon typ av luftmassemätare eller liknande på bilen? vart ska man börja leta? Tilläggas bör väl att förpumpen funkar som den ska! Den läcker ingen soppa i dieselpumpen heller. | |
|
kanske kan va någon tryckvakt som spökar?? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
| du har ett trasigt så kallart ställverk hade det problemet med fast min gick inte ruggit bra utan som helvete sotade nått koppiöst det var är ställverket bara vänta tills de inte går att köra på den och det blir då ett pumpbyte på 7500kr plus moms och arbete tyvärr | |
|
Men borde den inte gå lite ojämnt på tomgång som alla andra har klagat på?? Min bil svartryker iaf aldrig nånting heller.. så vad är det jag väntar på? att tomgången ska bli kass eller att bilen tvärstannar? |
|
|
varvtalsgivaren |
|
|
Min tds har lite spök för sej med. När man stampar fullt blir det en lite ryckig acceleration. Den ökar ca 5 km/h sen ligger den kvar där ca 1 sek sen ökar den lite till. Har fått förklarat att den gör så när inte förpumpen fungerar som den ska. Sen kan det som dom påpekar vara ett fel när Ställverket börjar bli slitet. Har aldrig haft problem med ryckig tomgång eller ryckig gång utom när pedalen hamnar i golvet. Vilket ifs är ganska ofta :D |
|
|
eller spridare som kärvar du kör väl med det svenska skitbränslet eller hur? torrt som snus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.