|
|
|
|---|---|
| Hejsan, Har en bmw 325, vars motor ger ifrån sig ett dunkande ljud som känns i stolen, när jag kallstartat den. Detta pågår i cirka 3-4minuter efter kallstart innan det slutar. Känner bara av den vid stillastående vi rödljuse och liknande? Någon som vet hur pass normalt detta är? vad kan vara fel? | |
|
Kanske kan vara svänghjulet? Om det är kass och sen sväller lite av värmen och slutar glappa. Är ju tvåmassesvänghjul på dessa. Kan inte komma på så mycket annat som skulle kunna kännas i stolen. |
|
| tja, asså det skapar ju vibrationer som känns i stolen. E det akut att byta svänghjulet eller kan man leva med det som ett skönhetsfel ett tag? hur mkt kostar det? | |
| Låter ungefär bum....bum...bum..BUUUUM...bum..bum..BUUUM...E det motorn? Går inte dne på alla ventiler? Kan säga att det började efter jag bytt luftfilter, kan det ha något med det att göra? Slutar iallafall som sagt när motorn blivit kall. | |
| jnär motorn blivit varm menar jag...då slutar det | |
|
jag har ett likande fenomen när min motor är varm o står på dumgång så dunkar det till under bilen typ .. " man hör hur fint bilen står på jämn tomgång sen .. hör man " doom " sen fortsätter den i så i intervaller cricka 30 sek :S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.