|
|
|
|---|---|
|
Gäller 518i -95. När man sätter alla reglage på det varmaste så blåser det jättevarmt på vänstra sidans reglage medans det blåser kallt på högra sidans! Det är ganska störande nu under vintern när man gärna vill ha det varmt o skönt i bilen! Någon som vet vad det är som är fel? Min bil Länk | |
|
Det sitter två ventiler (höger/vänster) i mottorrummet, som reglerar hur hur mycket vätska som släpps in i värmepaketen. Dessa styrs elektormagnetiskt, ett vanligt fel är att dessa fastnar, i ditt fall så har då den högra fastnat i stängt läge. Alltså släpps inget varm vatten in i värmepaketet. Dessa ventiler sitter till vänster på topedväggen under ett svart plastlock. Har hört talas om dom som har plockat isär och ihop och fått det att fungera, men vet ej om det är någon varaktig lösning. |
|
|
Oj! Blev nog att låta som jag visste precis var felet var. Men det verkar iaf högst sannolikt. |
|
|
OK, tack! Men när du säger att dom sitter till vänster på torpedväggen, menar du vänster då från förarens plats..? Ska kolla på detta ikväll iallafall, återkommer med resultat! Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.