AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
852

Laga (lacka) smårepor själv?

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har ett par förargliga parkeringsskrubb på bilen, en svart e46:a

Trots att jag gärna själv rekommenderar att lämna bort tänkte jag faktiskt ge mig på att testa själv, efter dialog och tips från forumet

Hade tänkt att med våtslippapper (typ finaste) slipa ner "skavsåren" så att ytan är jämn och slät. Sedan på med lack m h a airbrush, ett antal tunna lager för att bygga upp yta. Sen kanske man ska polera med nåt bra medel (plats för tips här) med någon bra maskin (plats för tips här) för att sedan återigen m h a airbrushen lägga på några tunna fina lager av klarlack.

Allt putsas sedan av med de produkter och maskiner som användes i mellanledet. Så att hela skönheten förhoppningsvis blir blank och fin :-)

Är det något som man med lite Airbrushvana borde kunna gå i mål med eller är det bara att skicka iväg "skiten" till en lackerare och betala många slantar?

Tänkte själv att det kunde vara värt ett försök INNAN man skickar iväg det om det blir för tokigt. I bästa fall lyckas man, har lärt sig nåt och sparat en slant. I värsta fall har man lagt ner ett par timmars tid, lärt sig att man inte kunde och mer är det ju inte.

Vad säger ni???

Niklas

Fransosen
pe
554
perf
320xd e91 -09
Kör på bara. Maskera ordentligt bara och slipa försiktigt bort kanten som blir med 2000 våtslip. Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.