|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta vad man kan begära för en 540ia Touring -02? Den har gått ca 13000 mil. Har M sportpaket, sportstolar m.m Ej sv.såld. Den är väldigt välvårdad (mr cap behandlad i Maj) Tacksam för svar | |
|
Testa här Länk Lite bilder är ju inte heller fel. |
|
|
Länk är oxå bra att ta en titt! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Vågar inte skriva vad jag tror/hoppas men ska bli intressant att se vad folk skriver. Tror dock att du ska skriva ut all utrustning den har för att en rättvis värdering ska kunna göras. Har den tex navi, skinn glaslucka? | |
|
Hej... Den har tv, telefon,glaslucka,drag,navi mm... |
|
|
Skulle tro att skillnaden i pris inte är så stor jämfört mot en 525/530 i praktiken... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ca 165-175 är väl tänkbart om bilen är klockren i historik och skick ///MVH Hasso Länk |
|
ca 200' med dessa knapphändiga uppgifter, skriv en bra annons så mycket info som möjligt = inte som denna tråd alltså för det avgör vad du får till hög utsträckning. med hasso:s pris är den såld samma timme, med mitt tar den kanske två veckor. Ett sätt att värdera om man vill bli av med bilen direkt är att låta några handlare säga inbytespris och sedan lägga ut den 10-30tkr över det då är du billigast men får mer än inbytet. Stephan |
|
| 200 000 låter som väääldigt bra betalt, Stephan. Jag lutar mer åt Hassos övre pris, d v s runt 175 000 kr. | |
|
200KSEK känns som en svunnen tid verkligen. Tror mer på Hassos nivå för att bli av med den någorlunda sannolikt. Kanske tom lite lägre. |
|
| Håller simon_en och hasso, runt 165kkr. | |
|
Det märks att bilarna trillar snabbare i pris än för några år sedan. Sommaren 2004 sålde jag min 540iAT -00. Den var då exakt 4,5 år gammal och hade rullat 14700 mil. Inget M-sportpaket men i övrigt laddad med det mesta samt att den var i mycket gott skick. Fick ca. 220' för den. Här är en ungefär lika gammal (bero på när den är uttagen...) 540iAT som rullat lite mindre och värderingarna ligger 20-55' lägre. Jag skulle nog tro på ett slutpris på 170-175'. Kanske lite högre om bilen är klockren och inte behöver säljas samma vecka. Dessa bilar kostar fortfarande en slant i Tyskland och många som dyker upp här hemma lever inte upp till vad dom lovar efter lite noggrannare kontroll. ___ //Ulf |
|
|
Kika i andra länder (Tyskland billigaste där kostar €17500 med liknande utrustning) och kika även vad bilen har i tillvalslistan. Måste säga att värderingarna numera från många håll är skämtsamt låga, så låga priser går inte att få med direktköp utan kräver att köparen lägger skambud som i många fall inte accepteras (tänk på din tilltänkta E39: a Simon), dessutom är det inte många köpare som mentalt klarar av att göra på det sättet, alltså inget att räkna med, en superbra affär är alltid roligt men att ha det som norm? Skulle inte tro det. Exempel; Inbytespris (i veckan) på en 525iAT-01 med 10000mil, komfortpaket, PDC, tyg låg på 140tkr mot en Volvo V70 AWD-06 för 270tkr visst dom har tagit av prutmånen på Volvon men ändå. Stephan |
|
|
Stephan735i, jag anser att dina värderingar är väldigt höga generellt sett. Tror det har sin grund i att du uppskattar bilar i sig och BMW i synnerhet högre än vad iallafall jag gör. Jag uppskattar t ex att en bil har en fin färgkombination, men ser inte att de påverkar det generella värdet i speciellt hög utsträckning. Själv ser jag mer neutralt på värderingar även om jag "lagt av mig" rejält verkligen i aktiviteten. En undran, vad är ett direktköp? Inbytespriset på 525an känns verkligen inte korrekt då volvon kan vara 1,5 år gammal, exempelvis har min pappa en 06:a V70 uttagen i okt 05. Jag känner till ett antal fall där förväntningarna om pris är betydligt lägre än de nivåer du anger, utrustningsnivån är hög, vettigt skick där de ändå inte säljs. Sedan finns det andra rena marknadsmisslyckanden med extremt billiga bilar jag känner till och några som betalt alldeles för mycket. Lite om min syn på det hela. Sammanfattningsvis tror jag att man måste ligga vettigt i pris/och eller ha tur för att "bli av med" en 540 snabbt. Annars riskeras att man blir "tjock" dvs inte blir av med bilen som står och sjunker varje månad och priset måste sänkas till än lägre nivåer. Ett vågspel hela tiden....:) Men "keep up the good work" det är den gemensamma kunskapen här som är styrkan! |
|
735 |
Tycker du har ett bra resonemang simonen! Instämmer till fullo med att du (simonen) kanske ofta värderar lågt medan Stephan735i gärna värderar uppåt. Dock är suget efter motorstarka bilar inte lika stort som det utbud som finns, därav faller priserna snabbt. Simonen har en poäng i det han skirver om prissättning, "att inte bli sittande" med sin bil för att senare få sälja den till ett ännu lägre pris. Programmer har en poäng i sitt resonemang, vad han dock ej inkluderar är ett e39 numer är gammal. Detta sagt under reservationen att begangnade e60/e61 finns det gott om på marknaden, vilket naturligtvis påverkar priset på föregånde modell. |
|
735: helt klart även det en bidragande faktor. Kunde dock när jag sålde min pre-facelift 540 känna att jag konkurerade med t ex 530 som trots mindre motor kunde locka med att den såg lite nyare ut samt att den även gick att få med M-sportpaketet. Men självklart gör E60/E61 att E39-priserna pressas nedåt även om det just för Touring är en bit upp till den billigaste E61. ___ //Ulf |
|
|
Tror på ett pris upp mot 160, max. |
|
|
Simon; Jag värderar nästan bara bilar jag skulle vara intresserad av för egen del alltså sådana som väcker habegär och en mycket välutrustad 540iAM Touring-02 är en sådan, som guide för prissättningen har jag Tyskland och hur lätt det är att hitta en motsvarande är det senare svårt höjs priset självklart finns baktanken hur stort intresse har bilen hos andra en Dakargul/svart-gul 740d E38 kanske jag kan tycka vara snygg men färgen begränsar möjliga andra intressenter medan en Svart/Svart 740d fungerar för dom flesta. Jag har sätter även priset gällande en oklanderlig skött bil = inga fel eller brister bilen ska godkännas av en Tysk BMWhandlare för försäljning hos dom, finns det mer eller mindre brister sänks priset, finns det för många fel så är bilen ointressant för mig och jag värderar den till 0 eller under = jag skulle inte ta emot den mot betalning ens, kom även i håg att jag tänker mig en affär till en person som vill ha bilen inte någon som tänker den duger, dom hänvisar jag till mer opersonliga exemplar varför ockupera en naviförsedd 525iAMT när en manuell utan navi och M-paket går lika bra? Så ser jag på saken, fynd kan man därför hitta hos handlare/privatpersoner som precis som du inte värderar upp M-paket, speciella färger/utrustning till exempel behövde jag inte betala något extra för M-Paket när jag köpte min svarta som exempel kan jag berätta att jag betalade €8993 för den i mars-02 inklusive Euro+ Garanti, M-paket, läder, svartmetallic, taklucka, 17" + mycket annat medan han som sålde mig min röda köpte den i juni-02 för €8500 med lika många mil men av privatperson och den saknade det jag skrev om utrustning för den svarta, en mer insatt handlare hade alltså kunnat ta ut mer pengar för den svarta = bra affär för mig=) Direktköp är att du får köpa bilen i samband med att du tittar på den i motsats till att du lägger ett bud som kanske accepteras vid ett senare tillfälle, Askens köp av 740iA-95 var av den senare typen, medan mitt prutande på fars 530iA E39 var av direktköpsvarianten. Jag håller helt med dig om inbytet av 525: an, dock har inte kompisens far accepterat ännu så det blir kanske ingen affär, det jag vet mer om V70: in är att den är diffust silverljusgrön har tygklädsel och automatlåda + krok. Ytterligare en mycket viktig förutsättning för att få bra betalt för sin bil är att vara en duktig försäljare, det kan räcka med en sån liten detalj som att inte svara i telefon på givet tillfälle för att du ska missa en köpare som betalare det du vill ha, två exempel en åt ditt håll och en åt mitt (jag reserverar mig för detaljfel); Chevy Monte Carlo-72 lågmilare bigblock superfin utsatt till 275tkr, en köpare bjuder 200tkr vilket avvisas, nu 7-9månader senare är priset nere på 225tkr och då står den och tickar pengar som försäljningsuppdrag = det hade varit en bättre affär att sälja för 200tkr i början. Chevy Impala-58 Marlyn Monroeedition (vet ej vad det betyder) utsatt för 550tkr alla skrattade åt priset glöm det du får aldrig så mycket, en Ungrare kommer och köper den för 540tkr. Kommer du i håg 540i E39: an som såldes för 52tkr? Jag fick 20tkr mer för min E34 ett par månader innan och då sänkte jag priset eftersom det är en kompis som köpte, många människor vill ha en problemfri bil varför skulle det annars säljas så mycket nytt? så mitt tips är fixa småfelen du förlorar köpare/pengar genom att sälja GDS bil. När människor ringde min far när han sålde sin fina Audi A4-00 så det enda han kunde klämma fram om den var Silver s+v däck, ingenting om att han hade sedan den var 8mån och 1000mil, inga bucklor eller skador så jag tog över, han hade fått gå ner rejält eller byta in den, han skapade inget habegär från dom som var intresserade, gör du inte det du förlorar du pengar. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.